در گفت و گو با تئاتر فستیوال :

پاو پالاسیوس : امیدوارم در دنیا همه بتواند بدون هیچ محدودیت و سانسوری تئاتر کار کنند.


نمایش ” پرنده ” نوشته مشترکی از الکساندر سرانو ، فران دوردال و پاو پلاسیوس و به کارگردانی الکساندر سرانو نمایشی از کشور اسپانیا از جمله نمایش هایی است که در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در تالار حافظ به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با پاو پلاسیوس نویسنده و بازیگر این نمایش داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

پاو پالاسیوس با بیان اینکه ۶ سال است که در زمینه میکروتئاتر فعالیت می کند ، در مورد کمپانی تئاتر خود توضیح داد : اسم کمپانی ما سرانو است و فقط میکروتیاتر کار می کنیم . سه نفر هستیم که کارها را با هم می سازیم ولی برای هماهنگی و شرکت در جشنواره‌های کشورهای مختلف یک تیم تقریبا ۱۵ نفره هستیم . تا به امروز در بسیاری از نقاط جهان همچون چین ، برزیل ، کل اروپا ، آمریکا ، مکزیک و… اجرا داشته ایم .

وی همچنین در توضیح فعالیت های کمپانی سرانو و نمایش ” پرنده ” گفت : در میکروتئاتر با استفاده از یک سری وسایل کوچک و یک دوربین ، اتفاقات را روی یک صفحه ی بزرگ نمایش می دهیم . کلیت کارمان چیز جدیدی نیست ولی وسایلی که در آن به کار می بریم دائماً عوض می شود و تغییر می‌کند . در نمایش ” پرنده ” تصمیم گرفتیم در مورد مهاجرت صحبت کنیم که موضوع بسیار مهمی است و مخصوصا در اروپا خیلی بحرانی شده و فکر می کنیم اروپا عملکرد خوبی نسبت به پناهنده ها و مهاجرینی که به اروپا می آیند ، ندارد .

تئاتر فستیوال

سفیر مجموعه فرهنگی بارسلون با اشاره به اینکه در دانشگاه جامعه شناسی خوانده است ، در مورد نحوه ی آشنایی خود با تئاتر گفت : در دانشگاه آنجا با یک گروه تئاتری آشنا شدم و کارم را از آنجا شروع کردم . بعدها با الکس آشنا شدم و همکاری مان را شروع کردیم .

او در ادامه در مورد هدف خود از فعالیت در حوزه تئاتر به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : مثل همه ی کارگردان ها و کسانی که تئاتر کار می کنند ، هدف ما برقراری ارتباط و تقسیم کردن ایده هایی با تماشاچی است .

پاو پالاسیوس در پایان با بیان اینکه دومین بار است که به ایران می آید ، گفت : حضور در ایران برایم خیلی جالب است و همچنین چالشی است که ایران و اسپانیا ، با دو بک گراند مختلف با همدیگر همکاری می کنیم و می توانیم تبادل فرهنگی را داشته باشیم . از اینکه تماشاچی ایرانی از کار ما لذت می برد ، لذت می بریم و برایمان خیلی جالب است و امیدوارم در کل دنیا هر کسی که می خواهد تئاتر اجرا کند ، بتواند بدون هیچ محدودیت و سانسوری این کار را انجام دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *