جایزه بزرگ جشنواره تئاتر لهستان به گروه نمایش پاپیون رسید


تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، گروه نمایش «پاپیون» که هفته گذشته برای حضور در جشنواره تئاتر لهستان عازم این کشور شده بود توانست به عنوان نماینده کشور ایران در بین کشورهای رومانی ، لیتوانی ، روسیه ، ایتالیا ، کرواسی ، لهستان و مجارستان حاضر در این جشنواره ، موفق به دریافت جایزه بزرگ جشنواره برای بهترین اجرا شـود.

نمایش «صندلی ها» نوشته اوژن یونسکو با بازی شنو قادری، مهران قندهاری و امین جهانگیری بازیگران پرتوان استثنایی با شعار «ایران سرزمین مهر و دوستی» در این جشنواره حضور پیدا کرد و در روز یکشنبه ۱۵ شهریور آخرین روز جشنواره به روی صحنه رفت .

حسین رحیمی کارگردان این گروه در گفت و گوی خود با خبرنگار تئاتر فستیوال در رابطه با حضور در جشنواره تئاتر لهستان گفت : بچه های گروه در این جشنواره بسیار خوب بودند و ما با تشویق بی نظیر تماشاگران پس از اجرا مواجه شدیم به طوری که ۵ بار به پشت صحنه رفتیم و باز به تشویق بی حد تماشاگران به روی سن باز می گشتیم ، فکر نمی کنم که دیگر در تاریخ تئاتر کاری را به این حد تشویق کنند . همه تماشاگران و گروه های شرکت کننده در جشنواره و همچنین هنرمندانی که از کشورهای مختلف آمده بودند ، بسیار از کار راضی بودند و متعجب از توانایی بچه ها که چطور می توانند اینگونه راحت و روان بازی کنند ، سوالات زیادی برایشان پیش می آمد و ما مدام به آن ها جواب می دادیم .

رحیمی که پیش از این نمایش “پرده برداری” را با بازی شنو قادری، مهران قندهاری به روی صحنه برده است ، افزود : دبیر جشنواره لهستان از ما خواست تا در شهرهای مختلف کشور لهستان تور داشته باشیم که البته این برنامه به سال آینده موکول شده است تا ببینیم چه پیش می آید .

کارگردان نمایش ” صندلی ها ” در پایان یادآور شد: نمایش «صندلی ها» هم اکنون به جشنواره برادوی آمریکا، آبتــنا وایســت بوهــنه اتریش، لیورپول کانادا و … دعوت شده است.

به گزارش تئاتر فستیوال گروه نمایش «پاپیون» برای دومین بار است که جایزه بزرگ جشنواره را از آن خود می کند ، این گروه اولین بار جایزه بزرگ را از جشنواره جشنواره «کوفار» بلاروس در بین نمایش های “هملت” ، “رومئو و ژولیت”  از کشورهای آلمان ، برزیل  و … دریافت کرده است .

۲ نظر ثبت شده است .

  1. سریر گفت:

    خسته نباشند واقعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *