حضور «مبارک» در پوستر جشنواره‌ نمایش عروسکی کانون پرورش فکری


عروسک سنتی «مبارک» به عنوان یک نماد اصلی در پوستر هفدهمین جشنواره‌ نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار گرفته شده است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، طراحی پوستر هفدهمین جشنواره‌ نمایش عروسکی را حدیثه قربان بر عهده داشت؛ پوستری که در آن عروسک مبارک با کلبه‌ای روی سرش از نردبانی بالا می‌رود و در حال نواختن ساز است و در دستش یک شاخه گُل قرار دارد.

حدیثه قربان درباره پوستری که طراحی کرده است، توضیح داد: در این پوستر از این عروسک نمادین به عنوان عروسکی که همه‌ گروه‌های سنی از (کودکان تا بزرگسالان) می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، استفاده شده چراکه مبارک عروسکی آشنا برای همه است و کسی با آن احساس بیگانگی نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: یکی شدن عنصر خانه با کلاه این عروسک نشان‌ دهنده‌ منسجم بودن فضا است چرا ‌که همه‌ این اتفاق‌های خوب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد که همه واحد و در یک راستا هستند.

به گفته‌ وی، عروسک‌های پایین پوستر به دلیل این‌که از لحاظ بصری ساخته شده‌اند شاید عروسک‌های نمادین و آشنایی نباشند اما تلاش شده است که گروه سنی نوجوان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

قربان درباره انتخاب عروسک در طراحی پوستر یادآور شد: دیده شدن عروسک در نگاه اول و هماهنگ شدن با موضوع جشنواره‌ از دلایل انتخاب این عروسک بود. با خواندن شعار هفدهمین جشنواره‌ نمایش عروسکی «بازی‌های کوچک، رویاهای بزرگ» به این نتیجه رسیدم باید عروسکی را انتخاب کنم که هم در دست به راحتی جا بگیرد و هم بتوان آن‌ را به راحتی لمس کرد چون قرار است با آن رویاسازی کنیم.

این طراح در پایان گفت: به دلیل این‌که موضوع اصلی را دوست داشتم، توانستم با آن خوب ارتباط برقرار کنم و امیدوارم که برای مخاطبان هم این‌طور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *