پیام مدیران منطقه آزاد اروند به جشنواره مقاومت-فتح خرمشهر


اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت فرارسیدن نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر پیامی را منتشر کردند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره، متن پیام اسماعیل زمانی به شرح زیر است:

  ” به نام خداوند جان و خرد                           کزین برتر اندیشه بر نگذرد

هنر خلاق و تعالی آفرین ریشه الهی و آسمانی دارد و هر آنچه که انسان را در اعتلای روح و تکامل جان یاری رساند، بدون تردید هنر است و ریشه در این موهبت الهی دارد. تئاتر آن گاه که پدید آورنده فضایل انسانی در صحنه باشد نیز هنری الهی و آسمانی ست، همراز آدمی و همراه صمیمی بشریت است که می کوشد در گیرودار خلق صحنه های بدیع وخلاقانه، مایه کمال انسان سرگشته شود.

بازیگران می کوشند در آن تا با رنج، به گنج معنا دست یابند و تماشاگران را به راه های فضیلت و کرامت انسانی رهنمود سازند. تئاتری که با مفاهیم ارزشی و والای انسانی در آمیخته باشد، شکوهمندتر همچون چنگ در ریسمانی جاودانه دارد. جشنواره ملی تئاتر مقاومت و فتح خرمشهرکه اینک نوزدهمین دوره ی خویش را می گذراند با مفاهیم سترگ شهادت و ایثار ترکیبی الهی و زیبا یافته و زمزمه خوان حکایت عاشقی و دلباختگی شهیدان است. این جشنواره که می کوشد لحظات مقاومت و فتح و لحظات پرواز پرستوهای عاشق را بازگو کند از ماندگارترین جشنواره های هنری کشور و این خطه پاک خون شهیدان یعنی سرزمین اروند است که با خون دل هنرمندان خرمشهری به اوج رسید و عاشقانه شکوفا شد.

اینجانب با تقدیر و سپاس از تمامی کسانی که در راه اعتلای مفاهیم ارزشی والهی در حوزه ی تئاتر تلاش می کنند، برای همگان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و امیدوارم قدم و قلم همه عزیزانی که ریشه در این وادی دارند یا پای در این خاک مقدس، خرمشهر نهاده اند مانا و جاودان بماند. روح و جان تان در سایه سار شهیدان معطر باد.”

همچنینردر متن پیام همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمده است:

“سوم خرداد بلوغ بهار است. حضور قاطع دردها و درود هایی است که اکنون ثمر بخش و سایه آفرین شده اند. روزها و شب های منتهی به سوم خرداد، سراسر خاطره و نیایش است و چه باشکوه نخل ها همچنان ایستاده اند و مقاومت را یادآور می شوند. خرمشهر هشت سال طولانی کوهی شد که سنگ سنگ این کوهسار از زلزله ی اندوه بار مصیبت فرزندان خویش، خم به ابرو نیاورد. ایستاد و به همه دنیا درس ایستادگی آموزاند. جشنواره تئاتر فتح خرمشهر پاسداشت یاد اسطوره هایی است که خونین شهر را با نثار خون پاک خویش از نو خرمشهر کردند. با روشن نگه داشتن چراغ صحنه ی تئاتر خرمشهر می خواهیم بگوییم جهان آرا راه تو اندیشه تو در روح و روان جامعه ایرانی جای دارد. یاد تو و یارانت را روی صحنه مقدس تئاتر گرامی می داریم.  همواره باد نام و نشان شهیدان و روشن؛ باد چراغ صحنه نمایش با یاد این شیر مردان “

لازم به ذکر است نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر از ۲۸ اردیبشهت ماه الی دوم خرداد ماه به دبیری حسین مسافرآستانه در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *