ایجاد پیاده‌ راه هنر و فرهنگ از تئاتر شهر تا تالار وحدت


عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از تالار وحدت از تبدیل فاصله بین تالار وحدت و تئاتر شهر به پیاده راه هنر و فرهنگ خبر داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، نصر الله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ و تعدادی از اعضای شورای شهر جمعه ۲۹ آبان از مجموعه تالار وحدت بازدید کردند.

مسجدجامعی در جریان این بازدید گفت: آکوستیک این تالار در خاورمیانه منحصر به فرد است، اگر در هر جای این تالار بایستید مشکل صدا نخواهید داشت و بدون میکروفون و سیستم صوتی می‌توان صدا را به همه جای تالار رساند.

وی با بیان اینکه در برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران تصمیم گرفته شد که فاصله بین تالار وحدت و تئاتر شهر به یک پیاده راه هنر و فرهنگ تبدیل شود، توضیح داد: در فاز اول که اعتباراتش در سال جدید پیش بینی شده است شاهد ایجاد باغ راه یا پیاده راه هنری روبه روی پیشخوان تالار وحدت خواهیم بود و از آنجایی که تردد در این خیابان فرعی کم است از لحاظ ترافیکی مشکلی نخواهیم داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این پیاده راه با رویکرد هنرهای نمایشی و موسیقی ایجاد خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با حذف فضاهای مزاحم از جمله پمپ بنزین کاری کنیم تا این فضای منتخب شهری به خیابان انقلاب متصل و فاصله گذاری معنایی مناسبی ایجاد شود.

به گفته مسجدجامعی، ایجاد پیاده راه هنر اولین بار در برنامه چهارم توسط دولت هشتم  زمانی که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کرد مطرح و زمانی که در شورای شهر حضور داشت نیز به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *