پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت عزت الله انتظامی


شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت استاد عزت الله انتظامی را به خانواده آن هنرمند و خانواده بزرگ هنرهای نمایشی ایران تسلیت گفت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، در یادداشت شهرام کرمی برای درگذشت استاد عزت الله انتظامی آمده است:

با تسلیت آغاز می کنم و از فقدان مردی خبر می دهم که هنرهای نمایشی ایران زمین مدیون اوست.

چه آن زمان که نوجوانی خود را وقف پیش‌پرده‌خوانی‌های لاله‌زار می‌کند چه آن زمان که با آغاز تئاتر نوین، از لاله‌زار به سعدی کوچ می‌کند و چه هنگام شکل‌گیری جریان تله‌تئاتر در تلویزیون ایران که از ابتدا یگانه‌ترین یار آن می‌شود؛ یا حتی دیرگاهی که از شکوه صحنه‌ها کمی دور می‌شود و از دیگرسو به‌عنوان عزت سینمای ایران گردن به جلال می‌افرازد، عشق به تئاتر، صحنه و هرآن‌چه در آن حوالی بر او گذشته و می‌گذرد، هرگز از لوح وجودش حتی ذره‌ای کمرنگ نمی‌شود. باری هنر نمایش گوهر شب‌افروزی را از دست داده که تاریخ تئاتر نوین با نام او گره خورده است و چه کس می‌تواند انکار کند مسیر شکوفایی، به اوج رسیدن و در اوج ماندن او طی هفت دهه، یگانه بوده و هیچ کم نداشته است؛ اما چه می‌شود کرد که بازماندگان را همواره ضایعه فقدان مسافر دردناک‌تر است تا شخص مسافر. تردیدی نیست نه تنها تئاتر بلکه حیطه وسیع هرآنچه ذیل هنرهای دراماتیک و نمایشی جایگاه می‌یابد، با کوچ عزت‌الله انتظامی خلاء عظیمی را می‌چشد و لمس می‌کند خصوصن در عرصه ی بازیگری که جراحتش را دشوار التیامی و مرحمی یافت می‌شود.

 این خلاء دردناک را از عمق وجود به خانواده هنرمند عزت‌الله انتظامی و همزمان به‌ خانواده بزرگ هنرهای نمایشی ایران تسلیت می‌گوییم.

عزت الله انتظامی هنرمند بی مانند سینما و تئاتر کشور صبح جمعه ۲۶ مرداد چشم از جهان فروبست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *