پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره آیینی و سنتی


شهرام کرمی ، مدیرکل هنرهای نمایشی به نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پیام داد.

 

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت آغاز نوزدهمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پیامی را صادر کرد که به شرح زیر است :

آئین و سنت میراث گرانبهای فرهنگ و هنر این سرزمین مهر است. تاریخ کهن و فرهنگ شایسته ما در پس تاریخ پرفراز و فرود، تبلور رفتار و ایمان و اخلاق و باور مردمان این دیار است که با هنر آئینی و سنتی عیان خواهد شد. افتخار ما به قدمت فرهنگ و تاریخی است که یادگار مضمون و مفاهیم غنی بشر خاکی برای نیل به زندگی آرمانی و انسانی خواهد بود. حکایت این هنرهمچون قصه بااصالت و پندآموزی است که زندگی این جهان و ایمان به آخرت را با رفتار و شخصیت‌های امیدبخش و آرمانی و لحظات روح بخش و صفات جمیل زندگی یادآوری می‌کند. ایران اسلامی با سنت و هنرهای آئینی و سنتی چون مروارید گرانبهایی در اطلس سرزمین‌های جهان می‌درخشد.

 

جشنواره آئینی و سنتی فرصتی گرانبها است تا هریک درهر جایگاه ومقام سهم خود را برای حفظ و پاسداشت این سرمایه فاخر اداکرده ولزوم پاسداشت از حیات این میراث را یادآوری کنیم. مجموعه متنوع و پرمعنا که از بخش‌های ایران اسلامی می‌شناسیم و یا آنچه بوده و هست و ما بدان توجه نداشته و حالا این فرصت را داریم تا با جشن تئاتر از آن تجلیل کنیم. آنچه بارها درنوشته ها و سخنان اصحاب دلسوز فرهنگ و هنرشنیده و در کردار ارجمندشان دیده‌ایم.

 

باشد که به یاری تمام دغدغه‌مندان فرهنگ و به یمن این رویداد شریف صحنه‌های نمایش ایران عزیز روشن و روشن‌تر جلوه‌گر شود.

 

همت وتلاش ارزشمند تمام هنرمندان ودست اندرکاران «نوزدهمین جشنواره نمایش­های آیینی و سنتی» را صمیمانه ارج می­نهم واز پروردگار بزرگ پیروزی وسربلندی شان را خواستار هستم.

 

شهرام کرمی

مدیرکل هنرهای نمایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *