پیام علی مرادخانی به هجدهمین جشنواره آیینی و سنتی


علی مرداخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیام خود به هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی، این جشنواره را فرصتی مغتنم برای اصحاب فرهنگ وهنر و علاقمندان به فرهنگ بومی و ملی دانست.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، متن کامل پیام علی مرداخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:
“بسم‌ الله الرحمن الرحیم
چنانکه بزرگان عرصه هنر نمایش گفته‌اند این هنر از دیرباز در پیوندی ناگسستنی با آیین، اسطوره و سنت قرار داشته است و انسان امروز از طریق آیین‌ها ارتباطی شهودی با جهان هستی برقرار می‌کند.
در روزگاران کهن مراسم آیینی راهی برای تعلیم و تربیت به شمار می‌آمد و ظرفیتی ارزشمند برای انتقال و القای مفاهیم و معنویات به شمار می‌آمد و از رهگذر آن تجارب نسل‌های پیشین به آیندگان منتقل می‌گردید. اکنون اما آیین و هنر آیینی و در صدر آن نمایش‌های آیینی سنتی، با توجه به پیوند نزدیک و عمیقشان با مردمی که آنها را پدید آورده‌اند، می‌تواند به پناهگاهی برای انسان تنها و خسته از برخی از آسیب‌های زندگی مدرن بدل شود و به همین سبب جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فرصتی مغتنم برای عموم و به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و علاقمندان به فرهنگ ملی و بومی سرزمین ما و تمامی فرهنگ‌ دوستان جهان خواهد بود تا از دریچه نگاه آن، جهان را به نوعی دیگر و با هویتی از خویشتن خویش دیدار کند.
ضمن آرزوی توفیق دستیابی به اهداف ارزشمند جشنواره هجدهم، از تلاش عموم دست‌اندرکاران به ویژه هنرمندان، گروه‌های نمایشی و کارشناسان محترم جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی تقدیر و سرافرازی همه عزیزان را از خداوند بزرگ مسالت می‌نمایم.
علی مرادخانی
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی”
هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی روز ۸ شهریور با سمینار پژوهشی و از ۱۰ شهریور ماه با آغاز اجراهای صحنه ای و میدانی ، پاتوق کودک بخش جوانه های نمایش ایرانی ، قهوه خانه و … کار خود را آغاز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *