پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان


معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، پیامی را برای این رویداد تئاتری صادر کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در پیام علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان چنین آمده است:

«برگزاری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان با حضور فعال گروه‌های نمایشی و با شعار «نمایش مهر بر صحنه کودکی»، فرصت ارزنده‌ای است که می‌بایست با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود و مرتبط با موضوع در جهت شناسایی استعداد هنری و تربیت اخلاقی فرزندان برومند و آتیه سازان کشور استفاده شایسته شود. خوشبختانه با استمرار و تداوم جشنواره مذکور و تنوع بخشی و برنامه‌ریزی متناسب برای آن، زمینه مشارکت گسترده هنرمندان و هنرجویان و نیز شکل‌گیری فرهنگ تماشای نمایش توسط کودکان و نوجوانان فراهم گردیده است.

همچنین بخش ویژه یکصدمین سال تئاتر کودک و نوجوان با بزرگداشت مرحوم جبار باغچه‌بان به عنوان پایه‌گذار آن در ایران از جمله فعالیت‌های ارزشمند و قابل تقدیری است که  در این دوره از جشنواره، به پیشنهاد و همت بنیاد نمایش کودک برگزار می‌گردد.

امید است این مجموعه فعالیت‌ها به بهبود و تعالی شرایط آموزشی و پرورشی نسل جوان و مصونیت این عزیزان در برابر هجمه‌های فرهنگی کمک کند و آثار برگزیده جشنواره که منتخب نمایش‌های صحنه‌ای یکسال گذشته است، زمینه تشویق و ترغیب فعالان هنری و نمونه‌سازی برای تولید آثار بهتر را فراهم و توجه عمومی و به خصوص مسئولان تعلیم و تربیت کشور را به نقش و اثرگذاری تئاتر کودک و نوجوان بیش از پیش جلب نماید .

از عموم دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به ویژه هیئت محترم داوران ، دبیر محترم و هنرمندان حاضر در جشنواره، صمیمانه تشکر و از خداوند بزرگ سرافرازی و سعادت همه کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را مسألت می‌نمایم.»

بیست و سومین جشنواره بین‎المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از ٢١ تا ٢٧ آذرماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *