پیام شهردار تهران به پنجمین جشنواره تئاتر شهر  


 محمدباقر قالیباف ، شهردار تهران به پنجمین جشنواره تئاتر شهر پیام داد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در متن پیام محمدباقر قالیباف آمده است :

«تئاتر» تمرین زندگی و آیینه‌ای است برای بازاندیشی به «هست‌ها» و «رفتارها» و برای ساختن اندیشه‌ها، برای اینکه بتواند زشت‌ها و زیباها را بنمایاند و جهت دهنده‌ای فاخر به سوی «عدالت» و «آزادی» و «معنویت» باشد.

تئاتر می‌تواند تصویر فشرده‌ای از مهم‌ترین تجارب زندگی بشر را به نمایش بگذارد و با برانگیختن ذهن و همت انسان، او را به سمت «فعل نیک» و «سرنوشت نیک» رهنمون سازد.

هنر تئاتر، باید در چشمه «حقیقت» غوطه خورده باشد،تا بتواند به نیاز زمانه پاسخ گوید، و تلخ و شیرین زندگی را با مردم در میان بگذارد. اکنون ما نیازمند جهاد هنرمندان این هنر هستیم تا بتوانیم با مشارکت یکدیگر نقاط کور و مبهم و معظلات اجتماعی چون «اعتیاد» «طلاق» و «افراط و تفریط» را درمان کرده و این ناهنجاری‌ها را به نقاط روشن «پیشرفت» و «عدالت» مبدل کنیم.

ساخت و تاسیس مراکز جدید تئاتر از جمله «پردیس تئاتر تهران» و «مرکزهنرهای نمایشی صبا» و همچنین «تصویب سند تئاتر» و «تشکیل شورای تئاتر شهرداری» از جمله توجهاتی است که برای نیل به اهداف کلان فرهنگی صورت گرفته است تا موجبات بیشتر همکاری و مشارکت هنرمندان با شهرداری تهران را مهیا و فراهم سازد.

امیدوارم در سایه الطاف الهی و با حضور شما هنرمندان آگاه، تولید و اجرای آثار ارزشمند «پنجمین جشنواره تئاتر شهر» شایسته‌تر از همیشه برگزار شده باشد و شهرداری تهران همانند گذشته با افتخار از تلاش هنرمندان و برگزیدگان این رویداد هنری مهم حمایت خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف – شهردار تهران “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *