پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی


مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی به هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پیام داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت آغاز هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پیامی را صادر کرد که به شرح زیر است:

” ایران، سرزمین آیین‌ها است. آیین‌هایی که آیینه هویت و اصالت مردم موحد این اقلیم کهن است. میراث دیرینی که خشت خشت آن دلیل تمدن غالب ایران و تعالی آن، در امتزاج با فرهنگ اسلامی بوده است. این بنای راسخ باید به مدد نوشداروی هنر، نوآفرینی شود تا غبار زمان، قفل خاموشی و فراموشی این درگاه بلند نگردد و فرصت همنوایی نوآمدگان این روزگار با تعالیم هویت آفرین آن ممکن شود.

آیین‌های ایرانی، تجلی آرمان‌های مردمی است که ستایشگر خداوند جان و خرد بوده‌اند و در رویارویی با اهریمن جهان، به اهورای جان پناه برده‌اند. انسان معاصر، می‌تواند ابرانسانی باشد که با توجه به آیین‌های کهن و با درک روزآمد این دانش، در برابر ابتلائات اجتماعی روزگار خویش، رویینه تن گردد.

تئاتر، تجسم آیین‌هاست. کنشی نامیرا که به افسون تئاتر ممکن می‌شود و به تعالی فکر و ذکر مخاطب ختم می‌گردد. آرمانی که تولد جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی را به دنبال داشت. هفدهمین دوره این جشنواره از پس فراز و فرودها و با این امید که راهی به رستگاری خواهد داشت، برگزار می‌گردد. با مغتنم دانستن این رویداد در روزگار دوری و مهجوری آیین‌ها، بر این آرمان چشم دارم که افق تئاتر، افق نیک‌اندیشی و خردبخشی باشد و هنرمندان ارجمند تئاتر، با نوآفرینی آیین‌های فاخر سرزمین خویش، آفرینشگر زیباترین نمایش‌های وحدت و صلح باشند.

به گرمی و با مهر، قدردان اصحاب صدیق این دوره از جشنواره هستم و خداوند هنر را در اعتلای پرچم هنر سرزمینمان به نیایش می‌نشینم. “

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به ریاست علی نصیریان و دبیری داود فتحعلی بیگی از ۴ الی ۱۰ شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *