پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر


مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیامی را به مناسبت آغاز این رخداد تئاتری منتشر کرد.
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر متن پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به این شرح است:
«به نام خدا
تئاتر اقلیم آرمانهاست. آرمانهای نامیرایی که تجلی اصالت و رستگاری انسان بوده اند. این بنای کهن، میراث رویینه تنی است که از بستر باورها و فطرت جامعه برخاسته است و در هر روزگاری به تعالی فکر و ذکر مخاطب اندیشیده است. آفرینش دوباره آرمانهایی که در صحنه روزگار «خواستن و توانستن» را به نمایش می گذارند.
سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با تأکید بر ترویج دانش تئاتر و تئاتراندیشی، مجمع فاخری از حضور چهار نسل از کارگردانان تئاتر امروز است که مؤمنانه در تعالی این هنر کوشیده اند.
اعتقاد و اصرار بر تحقق حداکثری فراخوان این دوره از جشنواره علاوه بر تثبیت آرمان اولویت بخشی به گروههای نمایش و توجه به اجراهای عمومی، استقبال چشمگیر گروههای نمایشی برای ورود به بخش مرور تئاتر ایران را در پی داشت که بی شک نشان از پذیرش ضرورت فرهنگ اجرای عمومی تئاتر به عنوان مهمترین گزینه اثربخش از سوی هنرمندان دارد. اندیشه پرهیز از تجمیع جشنواره در پایتخت با برگزاری فجر استانی در استانهای دور و نزدیک اسباب بهره مندی علمی و عملی هنرمندان استانها را ایجاب نمود، که به غنیمت این فرصت مقصد کاروان تئاتر نه پایتخت، که گوشه گوشه این سرزمین ارجمند قرار گرفت.
خرسندم که در این دوره شاهد حضور نویدآفرین جوانان و مشارکت چشم گیر بانوان هنرمندی هستیم که در کارنامه این دوره از جشنواره فجر سهم به سزایی دارند.
امیدوارم تئاتر امروز با زمان آگاهی و ضرورت اندیشی جامعه معاصر خویش کیمیای دردها و درمان زخم های مخاطب دانای خویش باشد. به گرمی و با مهر قدردان اصحاب صدیق این دوره از جشنواره هستم و خداوند هنر را در اعتلای پرچم هنر ایران زمین به نیایش می نشینم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *