پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان پیامی صادر کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، متن پیام سیدعباس صالحی خطاب به این جشنواره به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

تئاتر کودک و نوجوان هنری زیباشناسانه و فرهنگی برای پیوند بین قلب و فکر است که می‌تواند به مدد و موهبت خود از مخاطب یک شخصیت موثر و متعادل بسازد. آینده از آن کودکان است و فردای روشن و درخشان این سرزمین در گرو برنامه‌ریزی و توجه ویژه به این گروه از مخاطبان است. کودکان امروز با باورهای خود فرهنگ و اعتقادات و ارزش‌های جامعه را شکل می‌دهند.

بهره‌گیری از آموزه‌های غنی دینی و ملی و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با معاریف و مواریث ارزشمند فرهنگی و هنری اسلامی و ایرانی گامی در جهت تحقق هویت کودکان این سرزمین مهر است. کم‌ترین توانائی تئاتر و تاثیر نمایش برای کودکان و نوجوانان این است که به آن ها می‌آموزد چگونه یک انسان خوب، آگاه، هوشیار و با فضیلت باشند.

برگزاری بیست و پنج دوره جشنواره تئاتر کودکان و نوجوانان حاکی از پایداری و تداوم این امر خطیر فرهنگی و  هنری است و جا دارد تا پس از ربع قرن سابقه در این موضوع، اهداف و برنامه ریزی کلان‌تری جهت پیشبرد و هویت بخشی به این جشنواره در دستور کار قرار گیرد.

ضمن تقدیر از فعالان و مسئولان و هنرمندان، فرصت را مغتنم شمرده جشن «صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان» را مقارن با ایام برگزاری جشنواره تبریک و تهنیت عرض کرده و افق و آینده درخشان را برای اهالی تئاتر کودک و نوجوان و خانواده این گونه‌ی نمایش از خداوند بزرگ آرزو دارم.”

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۹ آبان تا ۳ آذر در شهر همدان برگزار می‌شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *