نگاهي به نمايش‌هاي نسل نو جشنواره تئاتر فجر :

مشکلات یک منتقد روی صحنه نمایش


نمایش « کابوس شب نیمه تابستان» که در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود، درباره مشکلاتی است که یک منتقد تئاتر برای یک گروه نمایشی ایجاد می‌کند.
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش نوشته مهدی اسدی زاده است که با کارگردانی شکوفه طاهری در بخش نسل نو این دوره از جشنواره به صحنه می‌رود.
این نمایش با بازی عرفان ابراهیمی، وحید نفر، میسا مولوی، ابراهیم عزیزی، پرهام یدالهی اجرا می شود و در خلاصه  داستان آن آمده است:« گروهی نمایشی که از طرف دولت برای اجرای بخشی از نمایش ملی انتخاب شده‌اند، مشغول تمرین نمایش هستند. منتقدی از طرف دولت برای راهنمایی به جلسه تمرین آنها می‌رود و تغییراتی را در نمایش ایجاد می‌کند که باعث بروز اختلافاتی می‌شود
شکوفه طاهری کارگردان این نمایش معتقد است :  بخش نسل نو فرصتی است تا جوانان مستعد در جشنواره تئاتر فجر دیده شوند، اما جای نگاه رقابتی و مسابقه‌ای در این بخش خالی است.
وی ادامه داد: در دوره قبل هم در بخش  «نسل نو» حضور داشتم که به راستی به  بیشتر دیده شدن نسل جوان کمک می‌کند اما گر این بخش هم با نگاه رقابتی جلو برود و کمک هزینه‌های بیشتری به گروه‌های شرکت کننده در بخش نسل نو ارایه بدهند، به طور حتم  شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.
وی درباره شکل گیری این اثر نمایشی گفت : این نمایش اقتباس یکی از آثار شکسپیر است که از مشکلات اجرای  یگ گروه نمایشی می‌گوید و دغدغه‌های آنان را بازگو می‌کند.
طاهری با اشاره به شیوه اجرایی نمایش «کابوس شب نیمه تابستانی» افزود : اجرای این اثر کمدی به گونه‌ای است که در آن رگه‌هایی از فانتزی به چشم می‌خورد که وجود این دو در کنار هم نمایش را برای مخاطب جذاب‌تر می‌کند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *