همزمان با جشنواره ملی تئاتر مهر

کارگاه های آموزشی در کاشان برگزار شد


در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان ، کارگاه های آموزشی برگزار شد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر ، همزمان با برنامه های این دوره از جشنواره در بخش جنبی ، کارگاه های آموزشی با حضور مربیان، هنرجویان و علاقه مندان به هنر تئاتر ویژه هنرجویان و علاقه مندان به هنر نمایش به صورت رایگان طی ۴ روز در کاشان تشکیل شد.

با توجه به اینکه یکی از شاخه های مهم تئاتر کاربردی و حیطه های آموزشی تئاتر پداگوژیک تئاتر تعلیمی- تربیتی یا تئاتر آموزشی است، کارگاه “نمایش خلاق” توسط  مهدی صفاری نژاد نویسنده، پژوهشگر نمایش های ایرانی و مدرس دانشگاه با حضور مربیان مهدهای کودک و مدارس و نیز فعالان نمایش کودک با رویکرد آموزش نگاه به تئاتر پداگوژیک با تمرکز بر بازی های نمایشی شکل گرفت.

این کارگاه با هدف تقویت ذهن و با سرفصل های شناخت خود،نقش پوشی و نقش پذیری،نگاه درست و درست دیدن،خوب شنیدن، تمرکز بر نمایش های کوتاه ،نمایش دانش آموزی ، تمرکز بر متن و محتوا با توجه به ارتباط موثر مربیان مهدهای کودک و مدارس با دانش آموزان و اینکه می توانند با یکدیگر هرلحظه با امکانات موجود کلاس و هر قصه ای نمایش خلق کنند، برپا شد.

همچنین صفاری نژاد در کارگاه دیگری که با شرکت دانش آموزان مقطع دبیرستان با عنوان”نمایش در کلاس درس” دائر شد به معرفی نمایش دانش آموزی، کودک و قصه گویی پرداخت.

“در جستجوی شخصیت تئاتری” عنوان کارگاه آموزشی دیگری بود که  زیر نظر حمید رضا آخوند نصیری، نویسنده و کارگردان پیشکسوت کاشانی با تمرکز بر خلق شخصیت های نمایشی با تاکید بر نمایش نامه های نویسندگان ایران و جهان طی دو روز در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان برگزار شد.

گفتنی است اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر که از ۹ آذر ماه به همت فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با حمایت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان آغاز شده، ساعت ۱۸:۳۰ روز پنج شنبه در تالار آزادی دانشگاه کاشان با حضور هنرمندان و مسئولان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *