کاوه مهدوی : «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» بیانگر دغدغه امروز مردم است .


تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نمایش ، کاوه مهدوی کارگردان نمایش «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» در رابطه با اجرای این نمایش گفت: با طرحی از حمید نیلی، تهیه کننده نمایش شروع کردم به نگارش نمایشنامه این اثر، قرار بود سال گذشته این نمایش را کار کنیم اما به دلایلی عقب افتاد و بنده از اسفند سال گذشته نمایشنامه را نوشتم و با اصلاحات آن مرداد ماه نمایشنامه آماده بود.

وی تصریح کرد: «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» بیان گر مسائل و مشکلات اقتصادی، مفاسد اقصادی، معایبی که دراین عرصه وجود دارد و مسائلی از این دست است، اما همه این اتفاقات در بستری طنز رخ می دهد، چراکه مقوله اقتصاد به خودی خود تلخ است. مقوله ای است که اگر خشک با آن برخورد شود شاید اصلا مخاطب اثر را پس بزند؛ بنابراین لازمه کار نگاهی کمدی بود.

مهدوی با اشاره به اینکه قصه نمایش چهاربار دچار تغییر می شود اظهار داشت: سال اول در ۱۳۹۵ است و تصور عده این است که پیرمردی می خواهد یک زمین بزرگ را تبدیل به هایپر مارکت خرید کند، قصه تغییر می کند و در سال ۱۳۶۸ و مسئله اهتکار در بازار می پردازد، دوباره قصه دست خوش تغییر می شود و به سال ۱۳۹۱ می آید و بیان مسائلی دیگر و در بخش پایانی و چهارم به سال ۱۳۹۵ بر می گردیم با تغییراتی که در داستان شاهد آن هستیم.

این کارگردان در رابطه با شیوه اجرایی نمایش گفت: در بحث کارگردانی اثر چه به لحاظ زیبایی شناسی و چه به لحاظ معنا بخشیدن به کار از حرکات اسلوموشن و شاید برای اولین بار باشد در آثاری که کارگردانی کرده دکوری سنگین را در نظر گرفتیم و فضایی رئالیستی را را ایجاد کردیم.

مهدوی با اشاره به ۲۵ جلسه تمرین برای اثر اظهار داشت: این نمایش سفارشی نیست و نمایشی کمدی در رابطه با دغدغه امروز مردم در حوزه اقتصاد است وتلاش کردیم که تمام سلیقه ها را در نظر بگیریم و امیدوارم با توجه به اجراهای محدودی که داریم مخاطبان از اثر راضی باشند.

نمایش «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» به تهیه کنندگی حمید نیلی و نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی و با بازی محمد حمزه‌زاده، علیرضا مهران، سیدعلی موسویان، فرامرز قلیچ‌خانی، حسین پورکریمی، منصور عربی، محسن خدایی، امیر خزایی، علیرضا حیدری و  محمدحسین میری تا نهم بهمن ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *