کتاب «مونو/شورایی و گفت‌وگو با مردم» منتشر شد


«کتاب مونو/شورایی و گفت‌وگو با مردم» نوشته آریان رضایی از سوی انتشارات افراز منتشر شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، کتاب «مونو/شورایی و گفت‌وگو با مردم» به نویسندگی آریان رضایی در ۲۲۶ صفحه حاصل هفت سال از تجربیات گروه مونو/شورایی در زمینه تئاتر تعاملی و کار و پژوهش روی روش های تئاتری آگوستو بوآل کارگردان برزیلی و در ۶ فصل شامل تسهیلگر نه بازدارنده، مونو/شورایی، تجربه های جوکر و تئاتر مونو/شورایی، ضرورت گسترش مراکز و یک موردپژوهی، مقالات و مستندات از سوی نشر افراز روانه بازار کتاب شد.

آریان رضایی در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: «تئاتر مونو/شورایی دریچه‌ای نو و رویکردی نوین برای آنالیز و بازخوانی دوباره‌ تئاتر ستم‌دیدگان در ایران است.

جریانی که با تلقی‌های نادرست از روش‌های آگوستو بوآل و ابهامات موجود مبارزه از هر نوع سکوت و عزلت پرهیز می‌کند تا همه صدای مردم را در تئاتر بشنوند راه را بر انکار تئاتر ستم‌دیدگان می‌بندد و در عین‌حال قابلیت‌ها و کاربردهای بی‌شمار و البته ناگفته و ناشناخته‌ آن‌ را نمایان می‌سازد.

تئاتر ستم‌دیدگان فقط یک تئاتر خیابانی رایج نیست بلکه جادوی آن می‌تواند همه‌ فضاهای موجود از کافه و آپارتمان تا پلاتو و تماشاخانه‌های حرفه‌ای تئاتر را منقلب کرده و هر جایی را به فضای زیبایی‌شناختی و بستری برای توانمندسازی مردم تبدیل کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *