کلاژی از تکنیک های نمایشی به نام داستان پرهیاهوی سقوط


نمایش «داستان پرهیاهوی سقوط» به کارگردانی سیاوش بهادری راد که به گفته او کلاژی از تکنیک های نمایشی است برای حضور درسومین جشنواره «تئاترشهر» تمرین می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، بهادری راد نویسنده و کارگردان این نمایش معتقد است: جهان های موازی، مرز واقعیت و خیال و بازیچه قرار گرفتن انسان ایده شکل‌گیری نمایش نامه «داستان پرهیاهوی سقوط» است.

این کارگردان جوان گفت: در این نمایش اعضای یک سیرک در یک برنامه آکروباتیک قهرمان خود را گم می‌کنند و به دنبال او شهرها را می پیمایند و با سرنوشتی شگفت انگیز روبرو می‌شوند.

کارگردان «یک صورتی که بنفش جایگزینش شد» با این توضیح که از تمام تکنیک‌های نمایشی در اجرا استفاده می‌شود، گفت: «داستان پرهیاهوی سقوط» کلاژی از تکنیک‌های نمایشی سایه، ماسک، بدن و حرکت، رقص استقامتی و غیره است.

وی با بیان این که این نمایش کار پیچیده‌ای به لحاظ تصویری است، تصریح کرد: مهمترین عنصر تماتیک مدل و نوع خاص فانتزی نمایش است که درعین پیچیده بودن ساده به نظر می‌آید و در عین باورپذیر بودن قابل حدس نیست.

بهادری راد که در دوره دوم جشنواره «تئاترشهر» موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شده است، این جشنواره را متفاوت و جذاب دانست و گفت: از تمام هنرمندان شاخص دعوت می‌کنم در این جشنواره شرکت کنند. این جشنواره پتانسل بین المللی شدن را دارد تا فضای شهری به صورت بین المللی نشان داده شود و انحصاری نباشد.

الهه افشاری، حدیث میرامینی، عامر مسافرآستانه، محسن رستگار، بهرام بهبهانی، مهدی حنفی و مجتبی بتوندی از جمله بازیگران این نمایشند. طراح صحنه و لباس نیز امیرحسین دوانی است.

سومین جشنواره «تئاتر شهر» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۳ در مراکز و فرهنگسراهای مختلف شهر تهران برگزار می شود و آثار متقاضی حضور از ۸ شهریور ماه جاری مرحله بازبینی خود را پشت خواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *