کوشی و موشی به روسیه می روند


نمایش «کوشی و موشی» کار علی برنون که در این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی به صحنه رفت در جشنواره تئاتر عروسکی کشورهای حاشیه‌ی خزر که در روسیه برگزار می‌شود‌، به صحنه خواهد رفت.

 تئاتر فستیوال

 به گزارش تئاتر فستیوال ، این جشنواره هر سال با حضور آثاری از کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر برگزار می‌شود و امسال نیز با اجرای نمایش‌هایی از آذربایجان‌، قزاقستان‌، روسیه‌ و… برپا خواهد شد و نمایش «کوشی و موشی» تنها نماینده ایران در این جشنواره است.

به گفته علی برنون این جشنواره به صورت مسابقه‌ای برگزار می‌شود اما جوایز محدودی دارد و آثار برگزیده را داوران کودک انتخاب می‌کنند.

جشنواره نامبرده یک تا شش اکتبر (۹ تا ۱۵ مهرماه)برگزار خواهد شد.

نمایش «کوشی و موشی» که متن آن هم توسط علی برنون نوشته شده است‌، درباره دو کاراکتر است که مسائل شهری را در جنگل آموزش می‌دهد.

این نمایش ویژه گروه سنی کودک به صحنه می‌رود و اثری موزیکال و آموزشی است.

علی برنون که در تبریز فعالیت می‌کند،‌با اشاره به مشکلات تئاتر و به ویژه تئاتر عروسکی در تبریز یادآور شد: گروه ما از سال‌های ۸۳ و ۸۴ نمایش عروسکی را در تبریز رواج داد، چرا که این شیوه اصلا در شهر ما متداول نیست با این حال و علی رغم وجود تمام مشکلات سعی کرده‌ایم تئاتر عروسکی را در تبریز زنده نگه داریم.

او اضافه کرد: در حال حاضر تئاتر عروسکی برای من به یک شغل تبدیل شده است چون در مدارس و مهدهای کودک هم برنامه داریم اما متاسفانه سالن مناسبی برای اجرای نمایش‌های عروسکی در تبریز وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *