گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت زنده یاد مصطفی عبداللهی


مراسم یادبود زنده‌یاد مصطفی عبداللهی به مناسبت نخستین سالروز درگذشت این کارگردان و بازیگر تئاتر، با حضور جمعی از شاگردان و دوستدارنش روز گذشته بر سر مزار این هنرمند در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، روز گذشته ، پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه مراسم یادبودی به مناسبت نخستین سالروز درگذشت مصطفی عبداللهی ، هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران با حضور جمعی از شاگردان و دوستان این هنرمند بر سر مزار وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد .

مصطفی عبداللهی بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر که سال‌ها با بیماری سرطان دست به گریبان بود ، صبح روز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال گذشته پس از ۱۴ سال تحمل بیماری دارفانی را وداع گفت.
فرشید صمدی پور سیامک حلمی

وی در سال ۱۳۳۴ در شهر بروجرد چشم به جهان گشود و از نوجوانی پا به عرصه دنیای تئاتر گذاشت. از سال ۱۳۴۹ گروه تئا‌تر کوچه شهر بروجرد را تاسیس و فعالیت هنری خود را آغاز کرد. عبدالهی سپس به تهران نقل مکان کرد و نمایش‌های مختلفی را به عنوان بازیگر و کارگردان در پرونده کاری خود ثبت کرد.

از آثار قابل توجه کارنامه هنری عبدالهی می‌توان به نمایش‌هایی همچون “گوریل پشمالو”، “یادگار زریران”، “از پشت شیشه‌ها”، “خط عشق”، “کبودان و اسفندیار” و… اشاره کرد.

تئاتر فستیوال

همچنین “در اعماق” نوشته ماکسیم گورکی به کارگردانی او آخرین اثر نمایشی‌ این هنرمند بود که در اردیبهشت سال گذشته بدون حضورش در سال اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت .

تئاتر فستیوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *