گزارشی از فعالیت های تئاتری بنیاد رودکی


روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی با انتشار گزارشی، فعالیت های حوزه تئاتر این مجموعه در سال ۹۴ را تشریح کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، بنیاد فرهنگی هنری رودکی با انتشار گزارشی آماری، روند فعالیت های تئاتری این مجموعه در سال ۹۴ را تشریح کرد.

در متن این گزارش آمده است:

«تالار وحدت در سال گذشته میزبان نمایش های متعددی از گروه های مختلف هنری بود.

نمایش «سقراط» به کارگردانی حمید رضا نعیمی در فروردین‌ماه و اردیبهشت ماه به صحنه رفت و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. این نمایش طی سال ۹۲ و۹۳ نیز ۲ بار در تالار وحدت اجرا شده بود.

نمایش «مثل ماه در آسمان» به کارگردانی کوروش زارعی در خردادماه به صحنه رفت. این نمایش اولین نمایشی بود که با موضوع زندگی حضرت مهدی (عج) اجرا می شد. این در حالی است که «عاشقانه های نا آرام» به کارگردانی مریم جلالی در تیرماه به روی صحنه رفت و با استقبال زیاد علاقمندان مواجه شد.

نمایش «هامون بازها» به کارگردانی محمد رحمانیان در مردادماه به صحنه رفت. محوریت این نمایش فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی است که در سال ۶۸ ساخته شد. ضمن اینکه در شهریورماه و مهرماه ۹۴ نمایش «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی‌زاده اجرا شد. تالار وحدت در آبان‌ماه، آذرماه و دی‌ماه ۹۴ نیز میزبان نمایش «خاطرات و کابوس های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی» به کارگردانی علی رفیعی بود. در این نمایش داستان زندگی امیرکبیر از زبان یک جامه دار روایت می شود. چهره های بسیاری از مسئولین دولتی از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، عباس آخوندی وزیر راه وشهر سازی، محمود واعظی وزیر ارتباطات از این نمایش دیدن کردند.

 از یکم تا دهم بهمن‌ماه نیز تالار وحدت میزبان گروههای مختلفی بود که در قالب جشنواره تئاتر فجر به اجرای نمایش می پرداختند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *