افتتاحيه نمایشگاه عکس سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر :

مهدی شفیعی : عکس و پوستر به دوام و بقای جشنواره کمک می کند.


سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر روز جمعه اول بهمن ماه با افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر و هویت بصری و تقدیر از شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو کار خود را آغاز کرد .
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال ، روز جمعه اول بهمن‌ماه در ساعت ۴ بعدازظهر نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس، پوستر و هویت بصری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ، با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان و سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهدی افضلی رئیس موسسه توسعه هنرهای معاصر و جمعی از هنرمندان عکاس و گرافیست در گالری‌های «نامی» و «بهار» خانه هنرمندان ایران با تقدیر از شهدای آتشنشان حادثه ساختمان پلاسکو افتتاح شد .
در ابتدای این مراسم حضار مقابل یادبود شهدای آتش نشان با ذکر صلوات به جانباختگان حادثه ساختمان پلاسکو ادای احترام کردند.
مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی به عنوان نخستین سخنران ، با اشاره به ضایعه تلخ ساختمان پلاسکو، گفت :  همیشه هنرمندان نسبت به اتفاقات اجتماعی واکنش نشان می‌دهندواقعه تلخ خیابان جمهوری طی دو روز گذشته، ما را بسیار دل‌نگران و سوگوار کرد.
تئاتر فستیوال
شفیعی بیان اینکه سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر فجر از امروز به طور رسمی آغاز به کار می‌کند، گفت: خیلی خوشحال هستم که این جشنواره با بخش نمایشگاه عکس ، پوستر و هویت بصری آغاز به کار می کند.
وی ادامه داد: بی تردید عکس و پوستر به دوام و بقای جشنواره کمک بزرگی می کند.

در ادامه سعید اسدی دبیر جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر نیز بیان کرد: امروز ما سوگوار عزیزانی هستیم که با رشادت‌های‌شان یادآور ایثار و فداکاری شدند . تمام نمایش‌ها در تمامی سالن‌های اجرایی به احترام آتش‌نشانان فداکار به صحنه خواهند رفت و امیدواریم که افراد محبوس به سلامت از این حادثه خارج شوند.

تئاتر فستیوال

در ادامه این مراسم سعید اسدی در رابطه با نمایشگاه عکس و پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر، گفت: این بخش جزو بخش‌های اصلی جشنواره است که امسال بار دیگر به بخش هویت بصری جشنواره تئاتر فجر اضافه کرده ایم و اتفاقی نو است.  این حرکت آغاز شده و امیدواریم از سال بعد تداوم بیشتری پیدا کند.
سیف‌اله صمدیان دیگر سخنران این مراسم و داور بخش عکس، از طرف داوران آثار انتخابی برای درگذشت آتش نشانان اظهار تاسف کرد و گفت:  با گستردگی نمایش‌های تئاتر به مرزهای رشد تئاتر می‌رسیم.
او ادامه داد: حتما باید تلاش کنیم آرشیو منظمی از تئاتر کشور داشته باشیم.
مجید رجبی معمار در پایان به عنوان آخرین سخنران این مراسم با اشاره به اینکه خانه هنرمندان خانه همه اصناف هنری است، گفت : خوشحال هستیم که توانستیم وظیفه خودمان را برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر با برگزار کنندگان این رویداد هنری همکاری و به وظیفه خود عمل کنیم.
آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس، پوستر و هویت بصری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با گرفتن عکس یادگاری حضار و مسئولین در کنار یکدیگر پایان یافت .
تئاتر فستیوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *