گزارش کاملی از تئاترهای روی صحنه


پس از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سالن‌های نمایشی از ۱۵بهمن اجراهای خود را از سر گرفته‌اند.
تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از هنرآنلاین، نمایش محیطی ” شب بخیر کیارستمی” از ۱۵بهمن تا ۲ اسفند در کافه تریایی سالن اصلی تئاتر شهر هر روز ساعت ۱۸:۱۵اجرا می‌شود. متن این نمایش را فرهاد نقدعلی نوشته و علی آحمدی آن ار کارگردانی می‌کند. خسرو احمدی و ارژنگ امیرفضلی بازیگران این نمایش هستند.

تماشاخانه ماه حوزه هنری تا ۸ اسفند میزبان نمایش ” پلاک هشت” به کارگردانی محمد زوار بی ریا و نویسندگی سید علی موسویان است. در این نمایش که هرشب ساعت ۱۸ اجرا می‌شود. محمد زوار بی ریا.سید علی موسویان.پیام کیانی پور، حسن غنی ابادی ایفای نقش می‌‌کنند.
خلاصه نمایش: شریف جوان ۲۵ ساله است که مشکلات مالی به او فشار اورده و نمیتواند چک یک ملیونی خود را پاس کند او مقداری زیادی پول و طلا پیدا میکند و به خانه دوستش نوید میرود ناگهان مهمان ناخوانده که شهرام نام دارد به انجا می اید او پلیس است.

” بی‌بی بی دل” نوشته نادر برهانی مرند و به کارگردانی آزاده انصاری تا ۲ اسفند در تالار قشقایی به روی صحنه است .
که هرشب ساعت ۱۹:۳۰اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش هستند آناهیتا اقبال نژاد، محمودرضا رحیمی، فرشته سرابندی، محسن قصابیان، سهیل ساعی و فرانک جلیلی بازیگران این نمایش هستند.

سالن انتظانی خانه هنرمندان استاد انتظامی تا ۲ اسفند هر شب ساعت ۲۰میزبان ” خانه برناردا آلبا” نوشته لورکا و به کارگردانی علی اکبر علیزاد است. در این نمایش سارا افشار، یاسمن ادیبی، کتایون سالکی، نگار مجرد تاکستانی، نفیسه زارع، سونیا اسماعیلی، مهتاب پرنیان، نوشین مسعودیان، الهام ایروانی بازی می کنند.

نمایش ” هیپوفیز” تا ۱۵ اسفند از ساعت ۲۰ در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود این نمایش را که بازنویسی ” دختر یانکی” نوشته نیل سایمون است را کوروش نریمانی کارگردانی کرده است. نگار عابدی، هوتن شکیبا و بهرام افشاری بازیگران این نمایش هستند.

نمایش ” شکلک” به کارگردانی کیومرث مرادی و نوشته نغمه ثمینی تا ۱۵ اسفند هر شب ساعت ۲۰در تالار شمس موسسه اکو اجرا می‌شود.پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، ستاره پسیانی و نوید محمد زاده در این نمایش بازی دارند که از ۲۳ بهمن جواد عزتی جایگزین نوید محمد زاده خواهد شد.

سالن سایه تا ۳۰بهمن نمایش ” مرگ تصادفی یک آنارشیست” نوشته داریو فو و به کارگردانی مصطفی عبدالهی را به روی صحنه دارد. میکائیل شهرستانی، امیر عباس توفیقی، لیدا جدائیان، حمیدرضا فلاحی، مهدی زمین پرداز، مسعود زنوزی راد و ایرج کریمی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش “مرگ تصادفی یک آنارشیست” یک کمدی اجتماعی درباره‌ی یک کارگر آنارشیست که با نگاهی به کمدی سنتی دلارته به نوعی معاصرسازی شده است.

این نمایشنامه براساس داستان واقعی یک کارگر آنارشیست ایتالیایی نوشته شده است که پس از دستگیری به اتهام بمب‌گذاری، خودش را از پنجره اداره پلیس به بیرون پرت می‌کند (یا پرتش می‌کنند!) و کشته می‌شود. داریو فو با نگاه هجو و طنز نسبت به سیستم قضایی و اداره پلیس ایتالیا این داستان را روایت کرده است.

” هملت” به کارگردانی مسعود طیبی تا ۲۴ بهمن در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش هستند که هر شب ساعت ۱۸ به روی صحنه می‌رود. مهتاب باجلان، صالح لواسانی، رامین یحیی زاده

سالن انتظامی خانه هنرمندان تا ۲۴ اسفند ساعت ۱۸:۳۰ نمایش ” تردید نکن هوراشیو” به نویسندگی سعید هاشمی ‌پور و کارگردانی عباس اقسامی را بر صحنه دارد. علی تقی زاده، مهدی حاجیان، بهناز نادری، مهران نایل، مهدی شاه‌پیری بازیگران این نمایش هستند.

سالن حافظ تا ۱۹بهمن در دو سانس ۱۷:۳۰و۲۰ میزبان نمایش ” خون و گلسرخ” به کارگردانی بهزاد فراهانی است. “خون و گل‌سرخ” درباره سلاخی است که سال‌ها به وسیله پدرش محبوس بوده و تنها کارش سلاخی گاو و گوسفند بوده است. سلاخ جوان پس از مرگ پدر به اجتماع وارد می‌شود و با مفاهیمی انسانی چون عشق آشنا می‌شود و می‌تواند به دنیا با زاویه دیگری نگاه کند.

بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم نیا، امیر مهدی کیا، حمید صفایی، شمسی صادقی، کامران تفتی، فریدون محرابی، خسرواحمدی، علی طاهری، نسرین صالحی، زندیش حمیدی، عبدالله احسانی، کامیار محبی، آویشن بیکائی، کتایون جهانگیری، ایوب محمودنیا، آهو کاظمی، سارا قاضی، حسن یارلو، کورش(محمدرضا محمدی)، بهزاد توکلی، نیلوفر مژدهی، محسن بالیسینی، کیارش اردشیرپور، لیلا سلیمی، فاطمه جلال، سهیلا علیپور، علی یارلو. بازیگران خردسال: عسل مردی، امیر محمد باد پروا بازیگران این نمایش هستند.

“خواستگاری به سبک مبارک ” تا ۳۰بهمن هر روز ساعت ۱۸:۳۰در خانه نمایش به روی صحنه است. این نمایش را هادی شیر محمدی نوشته و حمید رضایی آن را کارگردانی کرده است. بازیگران این نمایش هادی شیر محمدی و حمید رضایی هستند.

” زندگی انسان” به کارگردانی مسعود دلخواه و نوشته نیکلا لویچ آندریف تا ۲۵اسفنددر سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود.
حمید رضا هدایتی، صحرا فتحی، افسون دلخواه، بابک قادری، مریم قربانی، راحیل روحانی زاده، محمد مهدی شاهی، مجید اصغری بازیگران این نمایش هستند.

” از استخوان خالی شده” تا ۱۸ بهمن در سالن چهارسو با نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی اجرا می‌شود.

يک نظر ثبت شده است .

  1. marjaneh گفت:

    ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *