گفتگو با طراح صحنه، لباس و نور نمایش “سه روایت از زندگی”


ناصح کامگاری

به گزارش تئاتر فستیوال ، ناصح کامگاری در گفت و گو با روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر گفت: در طراحی این اثر علاوه بر تولید دکوری با شکوه به کم هزینه بودن صحنه توجه کرده ام البته این امر تا حدی بوده که به نیازهای نمایش لطمه ای وارد نکند.
وی در تشریح چگونگی طراحی بخش های این نمایش بیان کرد: بر اساس سالن اجرایی نمایش و شکل های چیدمان آن طراحی های طولی، سه کنج و عرضی را به کارگردان اثر -سیما تیر انداز- ارائه کردم که در نهایت این نوع از طراحی با تایید تیر انداز شکل اجرایی به خود گرفت.
کامگاری ادامه داد: در طراحی صحنه نمایش “سه روایت از زندگی” به دنبال متریال و مواد بدیع بودم و در طول کار همواره تلاش کردم تا دکور از نوآوری لازم برخوردار باشد بنابراین وسایل روی صحنه از موادی ساخته شد که قبلاً هرگز مورد استفاده قرار نگرفته بود. برای پرده و سطوح دیواری صحنه از متریال شبه فلزی استفاده کرده ام و برای دایره میانی صحنه از پوشش و متریال ارزان بهره گرفته ام.
کامگاری در ادامه افزود: این اثر از نمایشنامه های یاسمینا رضا است که متنی مدرن و آپارتمانی دارد و من در طراحی آن فضای نمایش را با عناصر محدود از محیط داخلی به فضای خارجی تغییر داده ام.
وی که طراحی لباس و نورپردازی این اثر را نیز برعهده دارد، در این خصوص اظهار کرد: در تهیه لباس بازیگران بخشی از البسه خریداری و تعدادی از آن با در نظر گرفتن عناصر زیبایی شناسانه طراحی و آماده شد. همچنین نورپردازی اثر با همکاری همکاران فنی تماشاخانه ایرانشهر و با بهره گیری از حداکثر تجهیزات موجود در سالن انجام شد.
طراح صحنه، لباس و نور نمایش “سه روایت از زندگی” در سخنانش تاکید کرد: مسئله تناسب میان عناصر بصری با ریتم و حرکت نمایش از موارد بسیار مهمی است طراح در تعامل و ارتباط با ایده های کارگردان باید در نظر گیرد تا همه چیز کاربردی و در راستای درام و نمایش باشد.
وی همچنین در پایان اظهار کرد: با توجه به ویژگی زنده بودن و تکمیل پذیری تئاتر در اجراهای متعدد این امکان وجود دارد که در اجراهای آینده این نمایش ایده های جدیدی را به کار اضافه کنم.
گفتنی است، “سه روایت از زندگی” یکی از مشهورترین نمایشنامه های یاسمینا رضا است که با هنرآفرینی امیرکاوه آهنین جان، لیلی رشیدی، رضا مولائی و همچنین سیما تیرانداز هر شب ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان روی صحنه می رود.
علاقمندان برای خرید اینترنتی بلیت‌های این اثر می‌توانند، به آدرس www.tamashakhaneh.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۸۸۸۱۴۱۱۵ و ۸۸۸۱۴۱۱۶ تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *