لذت تماشای یک نمایش موفق در ” روز ولنتاین “


یادداشتی بر نمایش ” روز ولنتاین ” به کارگردانی منیژه محامدی

اسلاید روز ولنتاین

بعد از مدت ها برای دیدن نمایش وارد سالنی شدم که سالن  سراسر پر بود ! این روزها به لطف اضافه شدن سالن های خصوصی به طور همزمان تقریبا ۴۰ کار به روی صحنه می رود اما به جز معدودی از آثار ، بقیه اغلب با سالن خالی مواجه می شوند . اما ” روز ولنتاین ” از این قاعده مستثنی است !

وجود قصه ، میزانسن ، ریتم عالی ، پرداخت خوب قصه ، بازی های خوب و طراحی دکور فوق العاده به نظر کافی است برای اینکه نمایشی را بتوان موفق نامید و ” روز ولنتاین ” تمامی این ها را داراست !

نمایشنامه ی اثر ، موضوعی به روز دارد و چه بسا قابلیت تبدیل شدن به اثری روان درمان گرانه نیز دارد و منیژه محامدی به خوبی توانسته است این بُعد از نمایشنامه را نیز به قوت حفظ کند ، مادری که خیانت می کند ، از دخترش بهره کشی می کند و با خودخواهی تمام در پی نابود کردن زندگی فرزندش برای رسیدن به آزادی و خوشی های خودش است و تمام این در یک فضای عاشقانه که دختر در حسرتش بوده است به نمایش در می آید و به مخاطب گفته می شود .

نمایش از ریتم خوبی برخوردار است . نقطه ی اوج مناسبی دارد و بعد فرودی منطقی . بازی های روان بازیگران بی شک کمک قابل توجهی به موفقیت اثر کرده است و شهره سلطانی بی نظیر ، بدون اشتباه و باورپذیر ظاهر می شود و بازی روان و قابل قبولی نیز از فریدون محرابی مشاهده می کنیم .

” روز ولنتاین ” یک بار دیگر ثابت کرد که اگر نمایشی خوب باشد و به مخاطب خود احترام بگذارد  بی شک از حمایت مخاطب نیز برخوردار خواهد بود .

سعید خالقی – تئاتر فستیوال

۶ نظر ثبت شده است .

  1. علیار گفت:

    خالقی جان خیلی وقت بود که یادداشت های شما تو سایت نبود . کم کار شدیا?

  2. تاب تاب گفت:

    توقع داشتم محرابی بهتر از این ها ظاهر بشه . فکر کنم کارای تلویزیونیش بهتره .

  3. سهراب گفت:

    سلام .
    کارهای خانم محامدی همیشه فوق العاده هستند . با آقای خالقی موافقم . این کار یکی از بهترین های این چند ماه تیاتر بود

  4. asha گفت:

    Vaqean be qol shoma namayesh be ruz bud . Mishod jameye emruzi ro tush did

  5. هما گفت:

    بسیار کار خوبی بود . متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *