یوجینو باربا در ایران کارگاه آموزشی برگزار می کند


یوجینو باربا به عنوان یکی از مهمترین چهره های تئاتر معاصر جهان و بنیانگذار گروه معروف «تئاتر اودین»، نیمه دوم بهمن برای اجرای نمایش و برگزاری چند کارگاه آموزشی پیشرفته، به ایران سفر می کند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، یوجینو باربا به همراه تعدادی از اعضای اصلی گروه «تئاتر اودین» طی یک هفته به ایران سفر می کند. یوجینو باربا کارگردان و نظریه پرداز ایتالیایی تئاتر، یکی از شاخص ترین افرادی است که نامش با اصطلاحاتی چون «تئاتر تجربی»، «تئاتر آزمایشگاهی» و «تئاتر مردم شناختی» گره خورده است. وی که فعالیت حرفه ای خود در زمینه تئاتر را در دهه ۶۰ میلادی با دستیاری یرژی گروتفسکی آغاز گرده است، نزدیک به ۵۰ سال مدیریت هنری گروه «تئاتر اودین» را بر عهده داشته است و طی این مدت با توسعه دیدگاه ها و تکنیک های خود در تربیت بازیگر و دراماتورژی، به جایگاه شاخصی در تئاتر جهان دست یافته است.

همچنین  رویکرد ویژه یوجینو باربا به «تئاتر بینافرهنگی» و همکاری اش با هنرمندانی از ملیت ها و فرهنگ های گوناگون در گروه «تئاتر اودین» به آثار او ویژگی چندفرهنگی منحصر به فردی بخشیده است.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته یوجینو باربا و اعضای گروه «تئاتر اودین» طی مدت اقامت یک هفته ای خود در تهران، علاوه بر اجرای یک نمایش و چند پرفورمنس، برگزاری ۴ کارگاه آموزشی پیشرفته برای تعدادی از هنرمندان تئاتر ایرانی را در برنامه خود خواهند داشت.

شرایط ثبت نام در کارگاه های آموزشی گروه «تئاتر اودین» به زودی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *