در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

یونگ چی لین : . جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک  یکی از فستیوال های شناخته در دنیا است .


نمایش ” سفر به غرب ” یکی از نمایش های اجرا شده در بخش بین الملل هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک است . این نمایش به نویسندگی ووشنگ چیه و کارگردانی یونگ چی لین از کشور تایوان در تالار هنر به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان جوان این نمایش انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

 

یونگ چی لین در رابطه با قصه ی نمایش ” سفر به غرب ” که یکی از داستان های کهن چین از سلسله پادشاهی مینگ است ، توضیح دهید : داستان از جایی شروع می شود که روزی یک میمون شروع می کند به یادگیری کنگ فو و آماده شدن برای مبارزه و روزی فرا میرسد که استاد او می گوید : ” تو می توانی روی پاهای خودت بایستی ، برو بگرد و موفق باش .”  این میمون پادشاه می شود و با میمون های دیگر زندگی خود را ادامه می دهد تا روزی که پادشاه دیگری که گاو بود ، او و سایر میمون ها را اذیت می کند و میمون پادشاه درصدد انتقام از آنها بر می آید . با هم می جنگند تا اینکه می فهمند مبارزه شان عادلانه نیست . پادشاه میمون تصمیم میگیرد به سمت قصر شیشه ای برود که در آن پادشاه اژدها زندگی می کرده است . می خواهد از آنجا سلاح قرض بگیرد ، چون می داند آنجا سلاح های زیادی وجود دارد . در حین دادن سلاح ها ، او سلاح دیگری را می دزدد و به جنگ پادشاه گاو می رود . در نهایت به این نتیجه می رسند که با هم پیمان برادری ببندند و در انتها با هم صلح می کنند .

او در خصوص فعالیت تئاتری خود و ساخت عروسک ها اذعان داشت : حدود دوازده سال است که تئاتر عروسکی را شروع کرده ام . اساتیدم بسیار فعال و پرکار هستند و برای همه رده های سنی نمایش به روی صحنه می برند . من یک عروسک گردان و عروسک ساز تمام وقت هستم . پروسه تولید عروسک ها نیمی بر عهده ی من و نیمی دیگر بر عهده ی دیگر دوستانم است .

لین با بیان اینکه پیش از این در جشنواره های تئاتری دیگری هم شرکت کرده است ، گفت : پیش از این در دو جشنواره نمایش عروسکی کشور روسیه و مجارستان شرکت کرده ام . جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک  یکی از فستیوال های شناخته و مطرح در دنیا است . از طریق اینترنت متوجه برگزاری این جشنواره شدم و ثبت نام کردم و بسیار خوشحال هستم که بخشی از این جشنواره هستم .

کارگردان نمایش سفر به غرب در پایان در رابطه با موسیقی این نمایش عنوان کرد : سازهایی که در این نمایش وجود دارد سازهای ابتدایی نمایش های سنتی است که فقط تعدادی از آنها بسته به نمایش های مختلف کم یا اضافه می شوند . به شکل کلی ساز ها ثابت هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *