یکی از معروف ترین کمدی های برادوی در تماشاخانه ایرانشهر


نمایش کمدی کلاسیک «آرسنیک و تور کهنه» با بازی بازیگرانی چون بهاره رهنما، بیژن بنفشه‌خواه، پژمان جمشیدی به کارگردانی حسین پارسایی در تماشاخانه «ایرانشهر »به صحنه می‌رود.

 تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، حسین پارسایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره جدیدترین نمایش‌اش گفت: «آرسنیک و تور کهنه» نوشته جوزف کسلرینگ یکی از معروف‌ترین کمدی‌های برادوی است که از دهه ۴۰ تاکنون نمونه‌های زیادی از آن اجرا شده است.

این کارگردان «آرسنیک و تور کهنه» را یکی از معروف‌ترین کمدی کلاسیک‌های دنیا دانست و درباره نوع اجرای خودش از این اثر عنوان کرد: ما برای اجرای خودمان با مشاوره پیمان قاسم‌خانی و دراماتورژی محمدرضا کوهستانی نمایشنامه را به روزتر کردیم، به گونه‌ای که اتفاقات در زمان حال رخ می‌دهد و در عین حال هم تا حدی نمایشنامه را کوتاه‌تر کردیم.

او درباره داستان این اثر نمایشی توضیح داد: قصه «آرسنیک و تور کهنه» درباره چیرگی عقل بر جنون است و با موقعیت‌های کمیکی که بوجود می‌آورد مخاطب را به چالش می‌کشد. ویژگی مهم این نمایشنامه این است که در عین کمدی بودن یک تراژدی هولناک انسانی است که با تأثیرگذاری‌اش باعث تفکر مخاطب می‌شود.

کارگردان نمایش «سردار مهر و ماه» درباره نگاه اجرایی‌اش در این کار گفت: روان‌شناسی شخصیت‌ها، صحنه پردازی و ایده اجرایی که بر آن تأکید داشتیم این بود که مخاطب صرفا به این نمایش به عنوان یک کمدی مفرح نگاه نکند و می‌خواستیم با درهم آمیختگی کمدی و تراژدی وجه تأمل‌برانگیز نمایشنامه حفظ شود.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران نمایش «آرسنیک و تور کهنه» توضیح داد:‌ وقتی دراماتورژی این نمایشنامه انجام شد تغییرات عمده‌ای در دیالوگ‌ها اتفاق افتاد و هر کدام از شخصیت‌ها آدم خود را پیدا کردند.

وی اضافه کرد: بهاره رهنما و فهیمه امن‌زاده به عنوان دو شخصیت محوری نمایش انتخاب شدند و شخصیت مجرم روانی که از زندانی فرار می‌کند و بعد خود را شبیه دیوید بکام درمی‌آورد توسط پژمان جمشیدی ایفا می‌شود.

این کارگردان درباره اجرای نمایش «آرسنیک و تور کهنه» در تماشاخانه ایرانشهر گفت: طبیعت این نمایش احتیاج به سالن بزرگ داشت و تماشاخانه ایرانشهر را با توجه به نیازهای فنی‌مان برای اجرا انتخاب کردیم. البته ما از دو سال پیش تقاضای اجرایمان را به ایرانشهر داده بودیم و بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده اجرایمان آغاز خواهد شد.

نمایش «آرسنیک و تور کهنه» از ۱۱ مرداد ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

در این نمایش بهاره رهنما، نیما سیاری، سامان دارابی، فهیمه امن‌زاده، بیژن بنفشه‌خواه، فرناز رهنما، اردشیر کاظمی، پژمان جمشیدی، سپند امیرسلیمانی و فرهاد شریفی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین پیمان قاسم‌خانی (مشاور کارگردان)، محمدرضا کوهستانی (دراماتورژی)، سیامک احصایی (طراح صحنه)، الهام شعبانی (طراح لباس)، حسین اردستانی (طراح گریم)، میثم عبدی (مجری طرح) و احمد سلیمانی (دستیار کارگردان) در این اثر نمایشی همکاری دارند.

يک نظر ثبت شده است .

  1. نداجابرزاده گفت:

    هنوز این تاتر اجرا دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *