آرش دادگر : جشنواره تئاتر فجر محلی برای گفت‌وگوی گروه های نمایشی شود


داور بخش مسابقه جوانان تئاترفجر که چندین سال در جشنواره حضور داشته، معتقد است:در جشنواره تئاتر فجر، علاوه بر رقابت بین آثار، باید فضا برای گفتگوی میان گروه‌های شرکت‌کننده بیشتر شود تا شاهد اتفاقات بهتری در تئاتر کشورمان باشیم.
 تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال ، این هنرمند تئاتر در گفتگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد: اگر زیرساخت‌ها در تئاتر درست شود، شاید دیگر جشنواره تئاتر فجر تنها یک ویترین برای ارائه اثار نمایشی  نباشد و در کنار رقابت بین گروه‌های حاضر، گفتگوهایی هم بین آنها صورت بگیرد.
دادگر افزود:وقتی به گروه‌های داخلی یا خارجی دسترسی نداشته باشیم، به مراتب گفتگوی بین هنرمندان کمرنگ می‌شود و جشنواره تنها به یک رقابت و یک ویترین از نمایش‌های کشورمان تبدیل می‌شود.
کارگردان «آژاکس» با اشاره به حذف بخش تولیدات تازه تئاتر در جشنواره اضافه کرد: حذف بخش تولید تازه‌های تئاتر گام مثبتی است. شاید در این حین شنیده شود که در پی این اتفاق، جشنواره هیجان خودش را از دست داده است اما به تدریج این روند هم تبدیل به عادت می‌شود زیرا اثری در جشنواره حضور پیدا می‌کند که ازمون و خطاهایش را در طی سال انجام داده و ایرادهایش برطرف شده است.
کارگردان نمایش «هملت» درباره بخش بین‌الملل جشنواره گفت: هر چه دراین راستا هزینه شود، به همان اندازه هم نتیجه‌اش را می‌بینیم.اگر بخواهیم آثار بهتری حضور داشته باشند، باید هزینه بیشتری کنیم چرا که حضور این آثار در این بخش ، اعتبار جشنواره است و به مراتب تاثیراتش را بر تئاتر کشورمان خواهد گذاشت.
این مدرس دانشگاه که در دوره های مختلف جشنواره جوایز گوناگونی را دریافت کرده است، با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره به مراتب به دست  فراموش  سپرده می‌شوند، بیان کرد : در دوره‌های گذشته افراد برگزیده حمایت می‌شدند و اعلام می‌کردند که دستاورد برگزاری جشنواره این اشخاص و گروه‌ها هستند اما دیگر این حمایت‌ها هم صورت نمی‌گیرد، البته نمی‌گویم که اتفاق جالبی بوده ولی دیگر این روند هم دنبال نمی‌شود و برگزیدگان به دست فراموشی سپرده می‌شوند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *