آغاز اجرای ۲ اثر نمایشی در تالار هنر


نمایش های «از کجا اومدیم» و «سفر به آینده» شب گذشته در تالار هنر اجرای عمومی خود را آغاز کردند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی تالار هنر، نمایش های «ما از کجا اومدیم» به کارگردانی محمد عاقبتی و «سفر به آینده» به کارگردانی محمد عبدی شب گذشته ۲۰ آبان ماه اجرای عمومی خود را در تالار هنر آغاز کردند.

محمد عاقبتی در جدیدترین فعالیت خود با گروه تئاتر «ما» نمایش «از کجا اومدیم» به نویسندگی مهدی چاکری و با بازی محمدهادی عطایی و الکا هدایت را از ۲۰ آبان ساعت ۱۸ در تالار هنر روی صحنه برد.

این اجرا با انگیزه جواب به سوال مهم کودکان درباره تولد (که یکی از مهمترین سوال های آنهاست) تولید شده است.

نمایش «از کجا اومدیم» بخش اول از دوگانه‌ تولد و مرگ برای مخاطبان کودک و مشخصا برای تماشاگران گروه سنی ۴ سال به بالا اجرا می‌شود. این گروه در سال‌های اخیر تمرکزش را بر تولید و اجرای نمایش ویژه مخاطبان کودک و نوجوان قرار داده است.

از دیگر عوامل این نمایش می ­توان به سازنده تیزر: محمد باقر کشاورز، طراح گرافیک: مجتبی ادیبی، موسیقی تیزر: کسرا پاشایی و گویندگان صدای تیزر: ارغوان فراهانی، سروش عظیمی و آرمین طارمی اشاره کرد.

مجتبی مهدی نمایش «سفر به آینده» را افتتاح کرد

مجتبی مهدی نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان یکشنبه ۲۰ آبان ساعت ۱۹:۲۰ نمایش «سفر به آیندهم به کارگردانی محمد عبدی را در تالار هنر افتتاح کرد.

هنرمندانی چون علیرضا اولیایی، جعفر مهیاری، سعید ابک، رامین کهن، محمد رحمانیان، فرانک حسینی، معصومه آرواز و بابک مولانا در این اجرا حضور داشتند. این نمایش بر اساس انیمیشن «ملاقات با خانواده رابینسون» و طرحی از جان برنستین توسط سبا سلیمانی به نگارش درآمده است.

بازیگران «سفر به آینده» عبارتند از هیراد محمدی، سمن قناد، آناهیتا خسروی، توحید نوروزی، اعظم شکوفه پور، محمد عبدی، مهدی ملکی، حمیدرضا گودرزی، علی نوری و میثاق آقا مولایی.

این نمایش سال گذشته در ششمین جشنواره تئاتر شهر جوایز متعددی از جمله تندیس کارگردانی، تندیس نویسندگی، تندیس بازیگری مرد، تندیس بازیگری زن، تقدیر طراحی صحنه، تقدیر موسیقی و تقدیر طراحی لباس را از آن خود کرد.

طراحی صحنه این نمایش توسط سینا ییلاق بیگی و طراحی لباس آن توسط سهیلا جوادی، ساخت تن پوش توسط نسیم یاقوتی، طراحی نور توسط علی اشرف سمائی و طراحی گریم توسط حسین تبریزی انجام شده است.

در خلاصه نمایش آمده است: لوییز پسر بچه مخترعی که در یتیم خانه زندگی می­ کند تصمیم می­ گیرد برای پیدا کردن مادر واقعی خود در زمان سفر کند و نگذارد مادرش او را رها کند. او کلاهی برای  سفر در زمان اختراع می­ کند، ولی در زمان گم می ­شود و به زمان ­های مختلف می­ رود و در نهایت به آینده سفر می­ کند؛ با آینده خود مواجه می ­شود، متوجه اشتباهات خود می ­شود و …

نمایش ­های «از کجا اومدیم» و «سفر به آینده» برای گروه سنی کودک و نوجوان هر روز به جز شنبه ها در تالار هنر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح، خیابان ورزنده روی صحنه می­ رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *