در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

آناهیتا خسروی : بازی در نمایش ” سفر به آینده ” ، حس مادرانه درونم را زنده کرده است .


نمایش ” سفر به آینده ” به نویسندگی سبا سلیمانی بر اساس انیمیشن ملاقات با خانواده رابینسون و طرحی از جان برنستین و به کارگردانی محمد عبدی در آبان و آذر ماه امسال در تالار هنر به روی صحنه می رود . در این نمایش که هر شب ساعت ۱۹:۲۰ اجرا می شود ، هیراد محمدی ، سمن قناد ، آناهیتا خسروی ، توحید نوروزی ، اعظم شکوفه پور ، محمد عبدی ، مهدی ملکی ، حمیدرضا گودرزی ، علی نوری و میثاق آقا مولایی ایفای نقش می کنند . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با آناهیتا خسروی ، از بازیگران این نمایش انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

آناهیتا خسروی درباره حضور در تمرینات نمایش ” بازیگر سفر به آینده ” به خبرنگار تئاتر فستیوال گفتگروه این نمایش حدود یک سال برای شرکت در جشنواره تئاتر شهر تمرین می کردند ولی من کمی دیرتر به آنها ملحق شدم و به مدت دو ماه برای ایفای دو نقش در این نمایش ، تمرین کردم . ابتدا بعد از خواندن متن  ، فضای آن و علی الخصوص قسمت ابتدایی نقشم را بسیار دوست داشتم و حس مادرانه درون من را زنده کرده بود .

خسروی درخصوص تولید آثاری مختص کودکان و حمایت هایی که از چنین آثاری می شود اظهار داشت : حمایت از تئاتر کودک بسیار کم است ، با آنکه تولید این آثار چه به لحاظ طراحی دکور ، لباس و موسیقی ، پر هزینه و پر زحمت است و بر روی مخاطبان خود هم تاثیر زیادی دارد و نسبت به دیگر نمایش ها ، فکر بیشتری در تولید آن نیاز دارد و روانشناسی کودک انجام می شود ، اما با این حال حمایت از چنین آثاری کم است .

وی افزود : دلیلش را نمی دانم . شاید باید به ریشه های جامعه شناختی تئاترمان برگردیم ولی به نظر من تئاتر کودک می تواند یکی از تاثیرگذارترین ها می تواند باشد چرا که بچه ها آینده ما و کشورمان هستند و آن میزان که تماشای نمایش می تواند برای آن ها تاثیر گذار باشد و به فکر وادارشان کند ، هیچ چیز دیگری نمی تواند جایگزین آن شود .

بازیگر نمایش ” بازیگر سفر به آینده ” درباره بازخورد مخاطبان کودک خود بعد از اجرا توضیح داد : عکس العمل  بچه ها بسیار جالب است . بعضی اوقات حرف هایی می زنند که ما  قبلا به آن فکر نکرده بودیم و واقعا از شنیدن آن متعجب می شویم  .به عنوان مثال بچه ای بعد از دیدن نمایش با حس عجیبی گفت : ” واقعا آن مادر بچه خودش رو گذاشت و رفت ؟ یعنی مادر می تونه بچه شو بذاره بره ؟ ” این حرف برای من بسیار جالب بود که نمایش این میزان بر روی او تاثیر گذاشته است . بعد برایش توضیح دادم که اگر شرایط به این صورت باشد بله می تواند و او قانع شد . یک سری سوال های جالبی می پرسند که نشان از این دارد که به نمایش فکر کرده اند و بر روی آن ها تاثیر گذاشته است . این در پرورش و تربیت نسل آینده ما بسیار تاثیرگذار است .

در پایان خسروی در مورد ایفای دو نقش متفاوت خود در این نمایش گفت : سال هاست که در تئاتر کودک فعالیت دارم و موسیقی کودک را می شناسم و چند آلبوم موسیقی کودک هم دارم که به صورت کُرال برای بچه ها است . پیشنهاد موزیکال بودن برای نقش خانم هانه در این نمایش را من به کارگردان نمایش دادم و سعی کرده ام در فضای تلخ پرورشگاه موسیقی اضافه شود تا حس بهتری هم به تماشاگر و هم به فضای پرورشگاه بدهد و بسیار هم کمک کرد . فکر می کنم هرکسی که برای دیدن این نمایش بیاید از آن استقبال می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *