همزمان با چهل سالگی انقلاب؛

اجرای۴ نمایش کانون پرورش فکری در سطح تهران


۴ نمایش از تولیدات طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» و «تئاتر کوچک» مرکز تئاتر کانون همزمان با دهه مبارک فجر در مراکز کانون، مدارس، بیمارستان‌های کودکان، مرکز توانبخشی در حال اجرا است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «مهمان ناخوانده» به کارگردانی زهرا مریدی، «آدم کوچولوی گرسنه» کار فاطمه ابرارپایدار، «ماهیخوار» اثر نیلوفر رفیعی و تئاتر کوچک «گل‌اومد، بهاراومد» به کارگردانی مژده ذکریاپور چهار نمایشی است که برای اجرا در دهه مبارک فجر از سوی مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

نمایش «مهمان‌ ناخوانده» برگرفته از کتاب خاطره‌انگیز با همین نام نوشته شده و اینگونه است که نوه‌های مادربزرگ قرار آمدن‌شان به‌هم می‌خورد. کلاغ خبر ناراحتی مادربزرگ را به حیوانات دهکده می‌رساند حیوانات هر کدام تصمیم می‌گیرند که مادربزرگ را خوشحال کنند و … .

نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» نیز ماجرای آدم کوچولویی است که یک روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شود گرسنه است اما برای خوردن، چیزی ندارد. به نانوایی می‌رود تا نان بگیرد اما پولی ندارد که به نانوا بدهد و نانوا از او می‌خواهد در عوض پول نان برایش یک کیسه آرد از آقای آسیابان بگیرد و ادامه‌ی ماجرا … .

در عین حال نمایش «ماهیخوار» نیز با مدت زمان ۲۰ دقیقه‌ بر اساس طرح «کتاب، تئاتر» و اقتباسی از داستان خرچنگ و مرغ ماهیخوار کلیله و دمنه در مرکز تئاتر کانون تولید شده است.

همچنین تئاتر کوچک «گل اومد، بهار اومد» با شیوه‌ دستکشی و مدت زمان ۲۰ دقیقه و برگرفته از کتابی با همین نام نوشته‌ی منوچهر نیستانی است که خلاصه داستان آن چنین است: نخودی توی یک صحرا زندگی می‌کرد، روزها بعد از رفتن برف و سرما منتظر بهار بود اما خبری از آمدن بهار نبود تا این‌که فال‌گیر خبر بسته شدن راه بهار را توسط دیو داد.

این نمایش‌ها با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز توان‌بخشی تهران اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *