اجرای اپرای «عروسک پشت پرده» در شهر لندن


اپرای «عروسک پشت پرده» ساخته امیرمهیار تفرشی‌پور در شهر لندن به اجرا درمی‌آید.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ایسنا، امیرمهیار تفرشی‌پور در این‌باره گفت: آنسامبل اپرای «عروسک پشت پرده» شامل ۱۱ نوازنده و هفت خواننده است و به رهبری دارا مورگان اجرا خواهد شد. لیبرتوی این اپرا به زبان انگلیسی و مدت آن ۷۰ دقیقه است که در دو پرده اجرا می شود.

این آهنگساز ادامه داد: نوازندگان گروه از چیره‌دست‌ترین نوازندگان موسیقی مدرن در انگلستان هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به نوازنده ابوا، کریستوفر ردگیت اشاره کرد. این اولین اپرای مجلسی مدرن به زبان انگلیسی است که آهنگساز و نویسنده آن ایرانی است.

وی همچنین اظهار کرد: آهنگسازی اپرای «عروسک پشت پرده» را از سال ۱۳۹۱ آغاز کردم و پس از فراز و نشیب‌های کاری، این اثر را در سال ۱۳۹۴ به پایان رساندم. در طول این مدت این اپرا چندبار در کارگاه راف فور اپرا و فستیوال البرو نقد و بررسی شد.

اپرای «عروسک پشت پرده» ۱۵ و ۱۶ مردادماه در «فستیوال اپرای تت آ تت» و در سالن کینگز شهر لندن اجرا می‌شود.

«فستیوال اپرای تت آ تت» در سال ۱۹۹۷ برای اولین‌بار در شهر لندن توسط کارگردان بیل بنک جونز (Bill Bank Jones) بنیانگذاری شد. این فستیوال سالانه در سه سالن شهر لندن اپراهای مدرن را روی صحنه می‌برد. برای شرکت در این فستیوال رقابت تنگاتنگی وجود دارد که پس از مراحل مختلف (مسابقه، مصاحبه و … ) آثار برگزیده برای اجرا به این فستیوال دعوت می‌شوند.

این فستیوال برای اولین‌بار یک آهنگساز ایرانی را برای اجرای اپرا دعوت کرده است. اثر «عروسک پشت پرده» نیز اولین اپرایی است که آهنگساز و نویسنده آن ایرانی است و دلیل انتخاب زبان انگلیسی برای متن اپرا سبک موسیقی مدرن آن است که با تلفیق زبان انگلیسی جذابیت خاصی پیدا می‌کند.

امیرمهیار تفرشی‌پور مدرک دکتری آهنگسازی از دانشگاه برونل لندن در زمینه اپرای مدرن است. اجرای آینده اپرای «عروسک پشت پرده» ساخته این آهنگساز در سال‌های آینده در تورنتو و نیویورک خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *