اجرای «زمستان خوانی» و نمایشنامه خوانی «خانه برنارد آلبا»در تئاتر باران


اجرای«زمستان خوانی» با طراحی و سرپرستی پیام دهکردی و نمایشنامه خوانی«خانه برنارد آلبا» با حضور هنرمندان تئاتری ، از نیمه دوم اسفند ماه در تیاتر باران روی صحنه می‌روند.

تماشاخانه باران

به گزارش تئاتر فستیوال ، اجرای«زمستان خوانی» با طراحی و سرپرستی پیام دهکردی و نمایشنامه خوانی«خانه برنارد آلبا» با حضور هنرمندانی همچون رویا تیموریان، ناهید مسلمی، نگار عابدی، فهیمه امن‌زاده، کمند امیر سلیمانی، آزاده صمدی، ستاره پسیانی، آتیه جاوید و نسبم ادبی آثاری است که در نیمه دوم اسفند ماه در تیاتر باران روی صحنه می‌روند.

«زمستان خوانی» پرفورمنسی است که ۱۶ اسفند طی دو نوبت در تماشاخانه باران روی صحنه خواهد رفت . به گفته دهکردی این پرفورمنس کاملا براساس فضای کارگاهی پیش رفته و از ایده‌ها و دغدغه‌های نسل جوان بهره‌ برده است.

پیام دهکردی با بیان اینکه همه باید دست به دعا شویم شاید خداوند به فریاد این فرهنگ برسد؛ گفت: شاید این سوال پیش‌ بیاید که اگر امیدی نیست پس چرا پیام دهکردی قصد دارد نمایش به صحنه ببرد و از سال آینده حرف می‌زند. پاسخ روشن است ما موظف و مکلف به امید هستیم چون غیر از این بی‌تردید خواهیم مرد.

«خانه برنارد آلبا» به کارگردانی نسیم ادبی نیز با حضورهنرمندان مطرح تئاتر و سینما در تماشاخانه تیاتر باران خوانش می شود

این نمایشنامه خوانی با حضور هنرمندانی همچون رویا تیموریان، ناهید مسلمی، نگار عابدی، فهیمه امن زاده، کمند امیر سلیمانی، آزاده صمدی، ستاره پسیانی، آتیه جاوید، نسبم ادبی و بهاره رهنما ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ساعت ۱۸ و ۲۰در تئاتر باران خوانش می‌شود.

نسیم ادبی در همین زمینه گفت:”خانه برنارد البا”یکی از سه شاهکار لورکا است و این نمایشنامه را بسیار دوست دارم زیرا حرف زمانه ی ما در این اثر است و این نمایشنامه از فرهنگی که در جامعه ما وجود دارد، جدا نیست.

وی با اشاره به اینکه این متن(به غیر از عروسکی) سالهاست که اجرا نشده گفت: “خانه برناردا آلبا” متنی جاودانه و جهانی است که در بستر خانواده به مسئله استبداد می‌پردازد و حسی فراگیر را تداعی می کند و امیدوارم بتوانم این نمایشنامه را روی صحنه ببرم.

ادبی در مورد انتخاب بازیگران گفت: سعی کردم هنرمندان قدرتمند، با تجربه و تا حدود زیادی نزدیک به نقش را انتخاب کنم زیرا”خانه برنارد آلبا” نمایشنامه بسیار سختی است و حتی روخوانی این متن هم زمان تمرین زیادی می خواهد.

بازیگر نمایش«خون رقصه» با اشاره به خوانش این نمایشنامه در تیاتر باران گفت: خیلی خوشحالم از تاسیس این سالن و این رویداد مهم تئاتری. زیرا معتقدم تماشاخانه باران به سبب قرار گرفتن در مرکز شهر و نزدیک بودن به تئاتر شهر سبب می شود ظرفیت متقاضی اجرا پخش شود و فرصتی برای بروز خلاقیت های نسل جوان و اجرای آثار کارگردان های حرفه ای ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *