اجرای نمایشهای ویژه شب قدر


تئاتری‌ها برخلاف سال‌های گذشته که هیچ نمایشی در شب‌های قدر اجرا نمی‌شد، امسال با اجرای نمایش‌های خیابانی، صحنه‌ای، تعزیه و برگزاری نمایشنامه‌خوانی میزبان علاقه‌مندان تئاتر هستند.

 تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، هنرمندان تئاتر امسال برای نخستین بار در ماه رمضان با اجرای انواع نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی، تعزیه و نمایشنامه‌خوانی در قالب برنامه “محفل مهر و ماه” که از روز یکشنبه ۲۲ تیر در تهران و ۱۰ شهر به صورت همزمان آغاز شده و تا ۵ مرداد ادامه دارد، میزبان علاقه‌مندان تئاتر هستند.

برنامه‌های “محفل مهر و ماه” با اجرای دو نمایش خیابانی “مدار ۴۲ درجه” به کارگردانی روح‌اله سینایی و “اسماعیل‌ات” به کارگردانی شهاب راحله و تعزیه فتاح و اشکبوس توسط گروه تعزیه‌خوانان حضرت سیدالشهدا به سرپرستی هادی عزیزی در محوطه بیرونی تئاتر شهر تهران آغاز شد و استقبال خوب مخاطبان را نیز به همراه داشت.

همچنین اجرای نمایش‌های خیابانی “پشت سرت را نگاه نکن” به کارگردانی امیرحسین شفیعی، دومین اجرای نمایش “اسماعیل‌ات” و تعزیه “عمربن عبدود” و در روز دوم و اجرای دوم نمایش خیابانی “پشت سرت را نگاه نکن” و نمایش خیابانی “علی نامه خوانی” به کارگردانی ابوالفضل ورمزیار به همراه تعزیه حمزه سیدالشهدا و در سومین روز برنامه‌های “محفل مهر و ماه” نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد با استقبال بسیار خوب مخاطبان روزه‌دار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته روبه‌رو شد.

علاقه‌مندان هنرهای نمایشی در شب‌های قدر نیز می‌توانند با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای آثاری که در قالب “محفل مهر و ماه” اجرا می‌شود، بنشینند.

روز پنجشنبه ۲۶ تیر و در پنجمین روز “محفل مهر و ماه” از ساعت ۱۹:۴۶ “مجلس نقالی محسن میرزا علی” و بعد از آن نمایش خیابانی “علی‌نامه‌خوانی” به کارگردانی ابوالفضل ورمزیار در ساعت ۲۰:۱۵ و “تعزیه شاه چراغ” ساعت ۲۱:۳۰ در محوطه بیرونی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

همچنین پنجشنبه ۱۹ تیرماه، از ساعت ۱۸ سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایشنامه‌خوانی “هذا جنون العاشقین”به نویسندگی و کارگردانی میلاد اکبرنژاد است.

روز جمعه ۲۷ تیر و در ششمین روز “محفل مهر و ماه”، “مجلس نقالی محسن میرزا علی” ساعت ۱۹:۴۵، نمایش خیابانی “علی‌نامه‌خوانی” در ساعت ۲۰:۱۵ و “تعزیه جوانمرد قصاب” ساعت ۲۱:۳۰ در محموطه بیرونی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

در این روز سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز از ساعت ۱۸ میزبان نمایشنامه‌خوانی “زمان سکوت برای زندگان” نوشته محمد چرکشیر با کارگردانی عباس غفاری است.

روز شنبه ۲۸ تیر و در هفتمین روز “محفل مهر و ماه”، نمایش خیابانی “اسماعیل‌ات” به کارگردانی شهاب راحله، ساعت ۱۹:۴۵، نمایش خیابانی “علی‌نامه‌خوانی” در ساعت ۲۰:۱۵ و “تعزیه شهادت حضرت علی(ع)” ساعت ۲۱:۳۰ در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

دومین اجرای نمایشنامه‌خوانی “زمان سکوت برای زندگان” نوشته محمد چرکشیر با کارگردانی عباس غفاری نیز در هفتمین روز “محفل مهر و ماه” ساعت ۱۸ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

تالار وحدت نیز در تعطیلات آخر هفته میزبان نمایش “توبه نمی‌کنم” به کارگردانی سیدجواد هاشمی است. این نمایش که به مناسبت روزهای ماه رمضان در این تالار روی صحنه رفته ساعت ۱۷ اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *