اطلاعیه‌ خانه تئاتر از نمایش “تانگوی تخم‌مرغ داغ”


خانه تئاتر از نهادهای قانونی خواست که هنرمندان شریف تئاتر را مجرم نشناسند.
اطلاعیه‌ی خانه تئاتر در ارتباط با نمایش "تانگوی تخم‌مرغ داغ"

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط‌عمومی خانه تئاتر ، در پی حل مشکلات به‌وجود آمده برای نمایش “تانگوی تخم‌مرغ داغ” و صدور دستور قضایی برای رفع توقف این اجرا، خانه تئاتر طبق وظیفه‌ی اساس‌نامه‌ای و ذاتی خود در حمایت و پشتیبانی از هنرمندان خانواده‌ی تئاتر به‌عرض مقامات محترم دخیل در این ماجرا می‌رساند که هم‌واره آن‌چه به اجرای یک اثر در هر جای کشور عزیزمان ایران اعتبار حقوقی و قانونی می‌بخشد مجوز رسمی اداره‌ی شورای نظارت و ارزش‌یابی بوده است و هنرمندان این عرصه هم‌واره با دریافت و تکیه بر این مجوز که از مجرای قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود آثار خود را به مخاطبین عرضه می‌کرده‌اند.

بدیهی است که شورای نظارت و ارزش‌یابی در برخی مقاطع به آثار پیش‌نهادی هنرمندان مجوز نداده یا اثری را مشروط به اصلاحات یا تغییرات کرده که در هر صورت اختیار و حق قانونی آن‌ها بوده است.

هنرمندان نیز همیشه بر طبق این حق و وظیفه‌ی قانونی بوده که بر این مجوز اعتماد کرده و آن‌را دارای امتیاز قانونی می‌دانند. بنابراین انتظار دارند اگر نمایشی با مشکلی از نظر قوه‌ی محترم قضائیه و دادسرای فرهنگ و رسانه مواجه شد این مسئولین و مجوزدهندگان شورای نظارت هستند که باید پاسخ بدهند نه هنرمندان.

بدیهی است تحقق این امر به شورای نظارت و ارزش‌یابی به‌عنوان یک نهاد قانونی اعتبار خواهد بخشید و امنیت شغلی و روحی هنرمندان را تامین خواهد کرد.

انتظار خانه تئاتر از نهادهای قانونی این است که هنرمندان شریف تئاتر را مجرم نشناسند و با رعایت شان هنری و ملی ایشان، وظایف و مسئولیت‌های شورای نظارت و ارزش‌یابی را در قبال هنرمندان به رسمیت بشناسند.

خانه تئاتر ضمن احترام به وظایف دادسرای فرهنگ و رسانه، از مسئولین محترم هر دو قوه‌ی قضائیه و مجریه و زیرمجموعه‌های شان که در حل مشکلات پیش آمده برای نمایش “تانگوی تخم‌مرغ داغ” اقدام موثر نموده و آرامش را به فضای فرهنگ و هنر بازگرداندند تشکر و قدردانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *