اعلام فراخوان دو بخش از چهارمین جشنواره «تئاتر شهر»


اعلام فراخوان مسابقه عکس و مدرسه عکاسی چهارمین جشنواره «تئاتر شهر» و اعلام زمان پذیرش بخش نمایشنامه نویسی دو خبر از جشنواره «تئاتر شهر» هستند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، چهارمین جشنواره «تئاتر شهر» مسابقه عکس و مدرسه عکاسی تئاتر را در سه بخش مسابقه عکاسی تئاتر خیابانی و مسابقه و مدرسه کارگاهی عکاسی نمایش‌های صحنه‌ای برگزار می کند.

این بخش با رویکردی متفاوت در حوزه هنرهای نمایشی و با هدف بهره‌گیری از نگاه عکاسان نوگرای تئاتر و استفاده از تجربه این هنرمندان و نگاه حرفه‌ای در این حوزه به ترکیب متجانس از هنر میان‌رشته‌ای عکاسی و نمایش پرداخته و قصد دارد نسبت به اعتلای هر دو هنر و ثبت دقیقی از نمایش‌های جشنواره چهارم اقدام کند.

این بخش در سه قسمت متفاوت عکاسی تئاتر، عکاسی نمایش‌های خیابانی و مسابقه و مدرسه کارگاهی عکاسی از نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره برگزار می شود.

در این فراخوان آمده است که داوری بخش مسابقه عکاسان تئاتر را سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری و فردین خلعتبری بر عهده خواهند داشت. داوری این بخش ۲۸ مرداد ماه ۹۴ برگزار می شود.

داوری بخش مسابقه تئاتر خیابانی را نیز ابراهیم حسینی، ابراهیم سیسان و شکوفه هاشمیان انجام می دهند. بخش مسابقه و مدرسه کارگاهی عکاسی نمایش‌های صحنه‌ای نیز در دو مرحله متفاوت توسط سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری، کیارنگ علایی، مریم زندی، حسن غفاری و ابراهیم حسینی داوری خواهند شد.

شرح هر بخش و موضوع، شرایط حضور و جوایز در فایل فراخوان درج شده و دبیرخانه جشنواره مطالعه دقیق متن فراخوان را برای تمامی متقاضیان ضروری می داند.

آخرین مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی

بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی چهارمین جشنواره «تئاتر شهر» تا ۱۵ تیر ماه ۹۴ پذیرای آثار نمایشنامه نویسان خواهد بود.

این بخش به منظور توجه به حوزه‌ نمایشنامه‌نویسی و تولید آثاری متناسب با موضوعات جشنواره و به شکل رقابتی برگزار خواهد شد. در این بخش نمایشنامه‌های منتخب به شکل نمایشنامه خوانی توسط پیشنهاد‌ دهنده و یا نویسنده اثر خوانش می شوند.

مطابق فراخوان به نمایشنامه‌های راه یافته به مرحله‌ نهایی این بخش (حداکثر ده نمایشنامه) تا سقف مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

نمایشنامه نویسان می توانند سه نسخه نمایشنامه تایپ شده را به همراه یک نسخه CD نمایشنامه‌ در محیط WORD و فرم تکمیل شده تقاضای حضور را تا ۱۵ تیر ماه ۹۴ به دبیرخانه تحویل دهند.

نتایج بررسی نمایشنامه ۲ مرداد ماه اعلام می شود.

چهارمین جشنواره «تئاتر شهر» به عنوان اصلی ترین جشنواره تئاتر شهرداری تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری و با دبیری شهرام کرمی از ۲۶ شهریور تا ۲ مهر برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *