در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

الهه شه پرست : بازی کردن در نمایش های دفاع مقدس را دوست دارم


اشاره : این مصاحبه همزمان با اجرای عموم نمایش “عند از مطالبه” که در شهریور و مهر ۹۷ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت ، صورت گرفته است . اکنون به بهانه اجرای این نمایش در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، این مصاحبه باز نشر شده است .

الهه شه پرست یکی از بازیگران نمایش ” عند از مطالبه ” به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی سامان خلیلیان است که در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در بخش مسابقه ی تئاتر ایران دو و بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی در تالار قشقایی به روی صحنه رفت . در ادامه گفت و گوی خبرنگار تئاتر فستیوال با الهه شه پرست را می توانید  بخوانید :

تئاتر فستیوال

الهه شه پرست درباره هنکاری خود با سامان خلیلیان و  تمرینات خود در این نمایش به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : سالها است آقای خلیلیان را می شناسم ولی افتخار همکاری با او را نداشتم . دعوت به این پروژه برای من اتفاق بسیار خوبی بود . برای اجرای این نمایش تقریبا دو ماه به صورت مستمر تمرین کرده ایم . کارگردان دست بازیگر را در تمرینات باز می گذاشت و به صورت کارگاهی پیش رفتیم . تجربه جالبی برای من بود ، اگرچه رفت و آمد بازیگران برای انتخاب پرسوناژهای زیاد این نمایش ، کمی اذیت مان کرد .

با توجه به اینکه بازیگران در این نمایش عهده دار چندین پرسوناژ هستند ، شه پرست درباره بازی در چند نقش کوتاه در این نمایش گفت : بازی کردن چند کاراکتر ، کار را برای بازیگر سخت می کند . چون در این نمایش بازی ها رئالیستی است و بازیگر نمی تواند تیپ های زیادی برای کاراکترها بوجود بیاورد . علاوه بر این ، با اینکه کاراکترها کوتاه هستند باید بسیار متفاوت باشند و تماشاچی آنها را بپذیرد . سعی کرده ام تا جایی که به اثر آسیب نمی زند ، از تیپ سازی استفاده کنم .

در پایان الهه شه پرست در خصوص حضور در پروژه ای که با موضوع دفاع مقدس اجرا می شود و ارتباطی که با مخاطب برقرار می کند عنوان کرد : من تا به حال نمایشی را که مربوط به جنگ و دفاع مقدس باشد کار نکرده بودم در واقع اثر قوی با موضوع دفاع مقدس ، جنگ و شهدا به من پیشنهاد نشده بود . شخصا این موضوعات را دوست دارم . در اجراهایی که تا به حال داشته ایم ، وقتی برای رورانس می رفتیم چون فاصله نزدیکی هم با تماشاگر داریم ، حس بسیار غریب و عجیبی را تجربه کرده ام . وقتی می بینم تماشاچی نم اشک هایش را پاک می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *