انتشار فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر «سوره ماه»


فراخوان بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه منتشر شد و هنرمندان تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ فرصت دارند متون نمایش های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، این جشنواره که با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوانان هنرمند و با تاکید بر سه اصل مهم «دانش، اخلاق، ایمان» و با شعار «معنویت، اندیشه و هنر»برگزار می‌ شود به آثاری که در خصوص موضوعات ارزش های دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی ، چشم انداز ایران ۱۴۰۴ تولید شده باشد، توجه دارد .

همچنین آثاری که بر اساس خاطرات، رمان و داستان‌های منتشر شده توسط انتشارات سوره مهر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقتباس نمایشی شده باشند در اولویت خواهند بود. نمایشنامه‌های ارسالی، نباید در گذشته توسط همان گروه در جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشد .

 بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه، در دو مرحله‌ منطقه‌ای و سراسری برگزار می شود .

مقررات و ضوابط این فراخوان به شرح ذیل است:

متقاضیان حضور در جشنواره (در استان‌ها و تهران)، باید مشخصات نمایشنامه مورد نظر خود را در سایت دبیرخانه مرکزی جشنواره‌ها به نشانیwww.artfest.ir   ثبت و به همراه مدارک خواسته شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 نمایشنامه‌های پذیرفته شده از استان‌ها حتما باید از طریق مراکز استانی حوزه هنری تولید شده و پس از اجرای عمومی به مرحله بازبینی جشنواره منطقه‌ای معرفی شوند.

 زمان اجرای نمایش‌ها نباید کمتر از ۳۰ دقیقه و بیشتر از ۹۰ دقیقه باشد.

 استان‌هایی که جشنواره استانی تئاتر سوره ماه را برگزار می‌کنند و مایلند تا برگزیده آنها در جشنواره منطقه‌ای حضور یابد باید تا تاریخ ۱۳۹۴/۵/۱۵ جشنواره را برگزار کنند.

 به نمایش‌های راه یافته به جشنواره منطقه‌ای مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال و نمایش‌های راه یافته به جشنواره سراسری تا سقف ۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال پس‌ از اجرا در جشنواره کمک هزینه پرداخت می شود.

 آثار شرکت کننده در جشنواره‌های منطقه‌ای، در بخش‌ها‌ی نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه و موسیقی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

 به برگزیدگان جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه و ساخت موسیقی جایزه اهداء خواهد شد.

 آثار پذیرفته شده از استان‌ها، حتما باید توسط هنرمندان بومی استان مربوطه و در محل سکونت خود تمرین و آماده شوند، در غیر این صورت این قبیل آثار در مرحله بازبینی ارزیابی نخواهند شد.

 ارسال اثر به جشنواره، به منزله پذیرفتن تمام شرایط و ضوابط جشنواره است و اعتراضات بعدی پذیرفته نمی شود.

 تصمیم‌گیری در موارد پیش‌بینی نشده برعهده ستاد جشنواره خواهد بود.

هنرمندان همچنین باید مدارک ذیل را فراهم کنند:

 سه نسخه تایپ شده از نمایشنامه که ثبت شده و کد رهگیری اخذ کرده باشد.

 آپلود فایل WORD اثر در قسمت مربوطه سایت (برای نمایشنامه‌های چاپ شده خلاصه نمایشنامه را در قالب فایل WORDآپلود نمائید(

 مجوز نویسنده اثر

سوابق هنری کارگردان به همراه یک قطعه عکس

مراحل ارسال آثار:

ثبت اثر در سایت جشنواره به آدرس  www.artfest.ir

اخذ کد رهگیری و درج آن روی متن

ارسال مدارک به همراه متن به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف، دبیرخانه مرکزی جشنواره های حوزه هنری.

تقویم برگزاری

مهلت ارسال متون : تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

اعلام نتایج بازخوانی : ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۴

زمان بازبینی آثار : ۲۰ تیر تا ۲۰ مردادماه ۱۳۹۴

برگزاری جشنواره مناطق : نیمه دوم مرداد و شهریور ۱۳۹۴

برگزاری جشنواره سراسری : ۱۱ تا ۱۷ مهرماه ۱۳۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *