اولین روز ، آرام ، کم حاشیه اما کم رونق


سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مثل هر رخداد هنری و اجتماعی دیگری با حاشیه هایی همراه است ، حاشیه هایی که خواندن آنها هم برای مسئولین و هم برای مخاطبین تئاتر و صد البته برای رصد کنندگان رخدادها و امور فرهنگی و هنری خالی از لطف نیست .

حاشیه ها همیشه برای مخاطبین جذاب تر از متن هستند .

حاشیه روز اول

به گزارش تئاتر فستیوال ، “شیزوفرنی” از کشور عراق و به کارگردانی حسین یاسر العبادی با بیش از ۳۰ دقیقه تاخیر به روی صحنه رفت . تاخیری که برخی علت آن را عدم آگاهی گروه از داشتن دو اجرای پشت سر هم و عدم هماهنگی در چینش دکور و آماده سازی آن دانستند .

و همه ی اینها منجر به دلخوری یکی از داوران این بخش از سی و چهارمین جشنواره بین الملل تئاتر فجر شد . دکتر فریندخت زاهدی در اعتراض به این تاخیر اعلام کرد که اگر گروه عراقی هرچه زودتر اجرای خود را آغاز نکند سالن نمایش را ترک خواهد کرد که با پادرمیانی سایرین و البته اجرا شدن نمایش بعد از بیش از ۳۰ دقیقه تاخیر کوتاه آمد و بر روی صندلی هیئت داوران نشست .

البته این تاخیر داشتن ها تنها مختص به این اجرا نبود و “جان گز” و “دگردیسی پروانه شدن” هریک با بیش از ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شدند .

میهمانان ویژه ای هم در اجراهای اولین شب از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند : از سید محمد خاتمی ، رئیس جمهور اسبق ایران در نمایش “خاطرات و کابوس های مرد جامه دار … ” تا آتش تقی پور و محمود دولت آبادی در نمایش “چشمان مورب گیسوان پریشان” از اردکان .

در نمایش “ترور” نیز حمیدرضا نعیمی کارگردان این نمایش خود به ایفای نقش- اشعث – به جای بهزاد فراهانی پرداخت .

در اولین روز جشنواره ، دو نمایش از کشورهای عراق و مجارستان در بخش بین الملل به روی صحنه رفت . همچنین یک نمایش  از شهرستان اردکان اجرا شد .

و نهایتا اینکه علی رغم وعده ی صدا و سیما برای پخش مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از شبکه خبر (به صورت غیر زنده) ، هیچ برنامه ای در این رابطه پخش نشد مگر خبر کوتاهی از برگزاری این مراسم و افتتاح این جشنواره .

اولین روز از ایام سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، آرام ، کم حاشیه اما کم رونق برگزار شد .

۲ نظر ثبت شده است .

  1. pm pm گفت:

    khoda be kheiir kone jashnvare shoro shodo baz in hashiehaye teatrfestival ham shoro shod
    welemon konin toro khoda
    jom mikhorim tu jashnvare zoodi ye khabarnegar yddasht mikone

  2. جعفری مونا گفت:

    البته جان گز روز دوم دقیقا راس ساعت شروع شد . بدون حتی ۱ دقیقه تاخیر ! این به اون در !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *