برنامه نخستین روز اجراهای صحنه ای جشنواره نمایش های آیینی و سنتی


نخستین روز هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی میزبان ۷ نمایش در بخش اجراهای صحنه ای است .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نخستین روز هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی میزبان ۷ نمایش در بخش اجراهای صحنه ای ، ۵ نمایش در بخش اجراهای خیابانی که شامل «نمایش‌های آیینی، بازی‌های نمایشی، مجلس شبیه خوانی و پاتوق کودک و نوجوان» می شود ، خواهد بود .

در بخش صحنه ای ، نمایش اگر شبی از شبهای تهران مسافری ” به نویسندگی علی شمس و کارگردانی جواد صداقت و الهام بنی از بوشهر در ساعت های ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود .

تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش ” حمزه “ به نویسندگی و کارگردانی نعیم بذرکار در ساعت های ۱۷ و ۱۹ خواهد بود .

نمایش ” جیجک علیشاه “ نوشته ذبیح بهروز و کارگردانی رحمت امینی در ساعت های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهد رفت .

تالار هنر میزبان ” مضحکه لیرنوروزی “ به نویسندگی سپیده گلتراش نژاد و کارگردانی محمدحسین یزدیان از شیراز در ساعت های ۱۷ و ۱۹ خواهد بود .

تالار حافظ ساعت ۱۷:۳۰ و ۲۰ میزبان نمایش ” بهرام “ کاری از سجاد یاری خواهد بود.

” صندوق بازی یک نوکر و دو ارباب “ به نویسندگی و کارگردانی نسیم یاقوتی نیز ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۸ در تالار کوچک تالار محراب به روی صحنه خواهد رفت .

و تنها اجرایی که از گروهی خارجی در جشنواره شاهد خواهیم بود ، نمایش ” رامایانا “ به کارگردانی ماده سی دیا از اندونزی خواهد بود که ساعت ۱۷ و ۱۹ در تالار اصلی تالار محراب اجرا خواهد شد .

در بخش خیابانی ۵ اثر نمایشی در محوطه مجموعه تئاترشهر به اجرا در خواهد آمد.

نمایش ” هل په‌رکه “ به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مرادی از کرمانشاه ساعت  ۱۷، نمایش ” توره بازی “ نوشته پوریا کریمی و کارگردانی محمدرضا جعفری لفوت از آستانه اشرفیه ساعت ۱۷:۳۰، نمایش ” چوپان اویونی” به نویسندگی و کارگردانی محمد یوسفی‌زاده از مرند ساعت ۱۸، نمایش ” لافند بازی” کاری از جمشید حسین‌زاده از رشت ساعت ۱۸:۳۰ و مجالس شبیه‌خوانی ” جنگ سلاسل “ به نویسندگی و کارگردانی احمد عزیزی از تهران ساعت ۲۰:۳۰ به اجرا در می‌آیند.

همچنین در بخش کارگاه های جشنواره نمایش های آیینی و سنتی یاروسلاو فرت و سیموناسالا از لهستان کارگاهی با عنوان ” بدن بازیگر  یک درام برانگیخته ” از ساعت ۱۰ تا ۱۴ برگزار خواهد کرد. در نوبت عصر بخش سمینار هم پروفسور گئورگ نوسبامر از اتریش قطعه‌ای که برای چهار تا هشت اجراگر نوشته شده با عنوان ” بهمن در تهران” را از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برپا می کند.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی‎بیگی از چهارم تا ۱۰ شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *