برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران


مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران،  ۳۱ اردیبهشت ۹۱ با حضور جلیل دارا مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حمید مرادویسی دبیر جشنواره، مهدی دهقان نیری مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو و اهالی هنرهای نمایشی و استادان تئاتر و اصحاب رسانه در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

تئاتر دانشگاهی 15

مسابقه دانشجویان غیر تئاتری

هیات داوران بخش مسابقه دانشجویان غیرتئاتری متشکل از احمد مهرانفر، عباس اقسامی و امیرحسین حریری برگزیده‌‌های خود را در بخش‌های مختلف به این شرح اعلام کرد:

موسیقی:

هیات داوران ضمن تقدیر از سیاوش ساکت و سالار زمانیان برای موسیقی نمایش “نعل کردن خر سرکش”، جایزه موسیقی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال را به بهنام رحیمی برای نمایش “پزشک نازنین” از موسسه آموزش عالی انقلاب اسلامی اهدا کرد.

طراحی لباس:

در این بخش ضمن تقدیر از چیمن بهرامی ‌آذر برای نمایش “سربازان چوبی”، جایزه طراحی لباس شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی سه میلیون ریالی به ندا حسین‌‌پور برای نمایش “هتل ایران” از دانشگاه شهید رجایی اهدا شد.

طراحی صحنه:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به سارا کریمیان اقبال برای طراحی نمایش “جاده” از دانشگاه تهران تعلق گرفت.

بازیگری زن:

دربخش تقدیر از بازیگران زن نمایش، هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال را به صورت مشترک به چیمن فتاح ‌نیا برای بازی در نمایش “سربازان چوبی” از دانشگاه علمی کاربردی بوکان و سارا کریمیان اقبال برای بازی در نمایش “جاده” از دانشگاه تهران اهدا کرد.

در این بخش دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به الهه فرازمندی برای بازی در نمایش “سعادت لرزان مردمان تیره روز” از دانشگاه میراث فرهنگی تهران تعلق گرفت.

بازیگری مرد:

در بخش تقدیر از بازیگران مرد نمایش، هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال را به صورت مشترک به افشین ناصری برای بازی در نمایش “سربازان چوبی” از دانشگاه علمی کاربردی بوکان و امیر کریم ‌زاده برای بازی در نمایش “هتل ایران” از دانشگاه شهید رجایی اهدا کرد.

همچنین دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به مظفر امین ‌آذر برای بازی در نمایش “سربازان چوبی” از دانشگاه علمی کاربردی بوکان تعلق گرفت.

کارگردانی:

در بخش تقدیر از کارگردانان نمایش، هیات داوران تقدیر لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال را به صورت مشترک به افشین ناصری برای کارگردانی نمایش “سربازان چوبی” از دانشگاه علمی کاربردی بوکان و حمید شیرزاده برای کارگردانی نمایش ‘پزشک نازنین’ از موسسه آموزش عالی انقلاب اسلامی اهدا کرد.

در این بخش دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به سیدمجتبی جدی برای کارگردانی نمایش “سعادت‌ لرزان مردمان تیره روز” از دانشگاه میراث فرهنگی تهران تعلق گرفت.

 

بخش عکس:

ابراهیم حسینی، داور بخش عکس پانزدهمین جشنواره بین‌‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال را به صورت مشترک به عاطفه‌آرانی و ریحانه اناری اهدا کرد و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال به گلریز برهمند اهدا شد.

 

بخش پوستر:

فرزاد ادیبی داور بخش پوستر پانزدهمین جشنواره بین‌‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال را به عبدالرضا محفوظی‌نژاد برای طراحی پوستر نمایش “موومان” از دانشگاه هنر اصفهان اهدا کرد و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال به سیدمحمد مساوات برای طراحی پوستر نمایش “بازی خانه قیاس‌‌الدین مع‌‌الفارق” از دانشکده هنر و معماری اهدا شد.

 

بخش پژوهش، جایزه فرهاد ناظرزاده کرمانی

هیات داوران بخش “پژوهش”-جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی- پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران متشکل از بهروز بختیاری، سعید اسدی و امیر کاووس بالازاده برگزیده‌‌های خود را در بخش‌های مختلف به این شرح اعلام کرد:

 

بخش دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد:

در این بخش هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال را به صورت مشترک به مجید کیانیان برای مقاله “بررسی جریان انتقال اطلاعات در پایان درام: نمایشنامه‌ نویسی دهه ۸۰ ایران” از دانشگاه تربیت مدرس و کیومرث حائری مازندرانی برای مقاله “نگاهی به آیین نمایشی جشن نوروز صیادان در جزیره قشم” از دانشکده هنر و معماری اهدا کرد.

جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال نیز به سید مازیار فیروزمند برای مقاله “نشانه ‌شناسی مکان در نمایشنامه‌ های بهرام بیضایی” از دانشکده سینما تئاتر تعلق گرفت.

 

بخش دانشجویان مقطع دکترا:

جوایز این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال به صورت مشترک به میترا علوی‌طلب برای مقاله “آموزش تئاتر تلویزیونی در نظریه و عمل”از دانشگاه تهران، علی‌ قلی‌ پور برای مقاله “میمیسیس در یوتوپیای افلاطون”از دانشگاه تربیت مدرس و فارس باقری برای مقاله “مواجهه تئاتر و قدرت” از دانشگاه تهران اهدا شد.

 

بخش پایان‌ نامه برگزیده:

هیات انتخاب پایان‌‌‌نامه برگزیده جایزه خود را شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به امین ابراهیمی برای نگارش و هدایت نمایش “جای دیگر” از دانشگاه هنرهای زیبا اهدا کرد.

 

بخش تئاتر خیابانی

هیات داوران بخش تئاتر خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متشکل از مریم معترف، اردشیر صالح ‌پور و شیوا مسعودی برگزیده ‌های خود را در بخش‌های مختلف به این شرح اعلام کرد:

موسیقی:

در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به مهران فیض بشی ‌پور برای آهنگسازی نمایش “کنسرت دست و پا” از دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه اهدا شد.

طراحی‌ لباس:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به رؤیا روحانی برای طراحی لباس نمایش “خوان هشتم”از دانشگاه آزاد دامغان تعلق گرفت.

بازیگری:

هیات داوران در بخش تقدیر از بازیگران نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال را به صورت مشترک به مصطفی کولیوندی برای بازی در نمایش “یک صفحه از این کتاب با باد پست می‌شود” از جهاد دانشگاهی خوزستان، گروه بازیگران نمایش “این بوی باروت است نه بارون” از دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۸ و گروه بازیگران نمایش “عکس”از دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه اهدا کرد.

جایزه نفر برتر این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به گروه بازیگران نمایش ‘مردی که سگ شد’ از دانشگاه نبی ‌اکرم تبریز تعلق گرفت.

کارگردانی:

در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به ابراهیم مرادی برای کارگردانی نمایش عکس از دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه تقدیر شد و جایزه نفر برتر شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به کمال پرناک برای کارگردانی نمایش “مردی که سگ شد” از دانشگاه نبی‌‌اکرم تبریز تعلق گرفت.

طرح و ایده:

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به عبدالرضا شیبانی برای طرح وایده پردازی نمایش”آنتاگونیست‌ها و پروتاگونیست‌‌ها” از دانشکده هنر و معماری تقدیر کرد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان جوایز نفر برتر به مصطفی کولیوندی برای طرح و ایده پردازی نمایش “یک صفحه از این کتاب با باد پست می‌شود” از جهاد دانشگاهی خوزستان اهدا شد.

 

بخش مسابقه دانشجویان تئاتری

هیات داوران بخش مسابقه دانشجویان تئاتری جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متشکل از سعید کشن فلاح، محمدرضا خاکی، فرهاد مهندس ‌پور، مجید سرسنگی و سعید اسدی برگزیده ‌های خود را در بخش‌های مختلف به این شرح اعلام کرد:

موسیقی:

هیات داوران ضمن تقدیر از گروه “آکروماتیک” برای آهنگسازی نمایش “داستانی برای آنها که هنوز به دنیا نیامده‌اند”، جایزه نفر برتر موسیقی، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال را به زهرا حاجی‌زینل برای آهنگسازی نمایش “سیاهچاله‌‌ها” از دانشگاه سوره اهدا کرد.

طراحی لباس:

در این بخش ضمن تقدیر از محمد کیوان ‌مرز برای طراحی لباس نمایش”داستانی برای آنها که هنوز به دنیا نیامده‌اند”، جایزه نفر برتر بخش طراحی لباس، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال را به غلامرضا صفرزاده برای طراحی لباس نمایش “بازی خانه قیاس‌‌الدین مع‌الفارق” از دانشکده هنر و معماری اهدا کرد.

طراحی صحنه:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به عنوان جوایز بخش تقدیر به جابر رمضانی برای طراحی صحنه نمایش “اسکیس” از دانشگاه سوره اهدا شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی نفر برتر به مبلغ شش میلیون ریال به حسین نوشیر برای طراحی صحنه نمایش ‘مکبث’ از دانشکده سینما تئاتر تعلق گرفت.

بازیگری زن:

در بخش تقدیر از بازیگران زن نمایش، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به صورت مشترک به میترا شیرکوند برای بازی در نمایش “باغ آلبالو” از دانشکده سینما تئاتر و نازنین بابایی برای بازی در نمایش “بازی خانه قیاس‌‌الدین مع‌‌الفارق” از دانشکده هنر و معماری اهدا شد و جایزه نفر برتر این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به مریم نورمحمدی برای بازی در نمایش “اسکیس” از دانشگاه سوره تعلق گرفت.

بازیگری مرد:

هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به صورت مشترک به محمد روشنی برای بازی در نمایش‌های “یه مشت حرف” و “استخوان‌ هایی که خاک کرده‌ایم” از دانشکده هنرهای زیبا، علی محمودی برای بازی در نمایش “بازی خانه قیاس‌‌الدین مع‌‌الفارق” از دانشکده هنر و معماری و امین اسفندیار برای بازی در نمایش “پایین، گذرسقاخانه” از دانشکده هنرهای زیبا تقدیر کرد و جایزه نفر برتر این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال را به شهروز دل‌ افکار برای بازی در نمایش “زمستان، بهار” از دانشکده هنرهای زیبا اهدا کرد.

کارگردانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی سه میلیون ریالی به صورت مشترک به حسین نوشیر برای کارگردانی نمایش “مکبث” از دانشکده سینما تئاتر و جابر رمضانی برای کارگردانی نمایش “اسکیس” از دانشگاه سوره، به عنوان جوایز بخش تقدیری به برگزیدگان اهدا شد جایزه نفر برتر این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به سیدمحمد مساوت برای کارگردانی نمایش “بازی خانه قیاس ‌الدین مع ‌الفارق”از دانشکده هنر و معماری تعلق گرفت.

نمایشنامه‌‌نویسی:

در بخش تقدیر از برگزیدگان نمایشنامه‌‌نویسی لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به صورت مشترک به سیداحسان عرفانی برای نگارش نمایشنامه “استخوان ‌هایی که خاک کرده‌ایم” از دانشکده هنرهای زیبا، میثم فرهمندیان برای نگارش نمایشنامه “یه مشت حرف” از دانشکده هنرهای زیبا و جابر رمضانی برای نگارش نمایشنامه “اسکیس” از دانشگاه سوره اهدا شد. جایزه نفر برتر این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به سیدمحمد مساوت برای نگارش نمایشنامه “بازی خانه قیاس‌‌الدین مع‌‌الفارق” از دانشکده هنر و معماری تعلق گرفت.

همچنین هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی پنج میلیون ریالی را به دلیل کار گروهی در کار نگارش نمایشنامه به گروه نمایش “پروانه‌های غمگین من در یک صبح دل‌ انگیز بهاری” از دانشگاه تربیت مدرس‌ اهدا کرد.

 

بخش مسابقه نمایش‌‌های رادیویی

هیات داوران بخش مسابقه نمایش‌های رادیویی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران متشکل از ایوب آقاخانی، نادر برهانی مرند و فرشاد آذرنیا برگزیده‌‌های خود را در بخش‌ های مختلف به این شرح اعلام کرد:

افکت:

هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال را به پریسا حسنی درخشنده برای افکت گذاری نمایش‌های “پرواز شماره ۷۴۳″، “زخم نامرئی” و “پرها” از دانشکده هنر و معماری اهدا کرد.

تهیه‌کنندگی:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال نفر برگزیده این بخش به مجید غلامعلی‌نژاد برای تهیه نمایش‌های “چهارشنبه‌‌های بارانی” و “پرها” از دانشکده‌ هنر و معماری تعلق گرفت.

بازیگری زن:

در بخش تقدیر، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال جایزه نقدی به پگاه ابزاری بازیگر خردسال نمایش رادیویی “رادیو بزرگ” اهدا شد و همچنین از بیتا خارستانی برای بازی در نمایش رادیویی “کیک تولد” از دانشگاه سوره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال، تقدیر به عمل آمد.

جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به شیرین سپهراد برای بازی در نمایش رادیویی “رادیوی بزرگ” از دانشگاه سوره اهدا شد.

بازیگری مرد:

در بخش تقدیر، لوح تقدیر به همراه یک میلیون ریال جایزه نقدی به محمد محقق منتظری بازیگر نمایش رادیویی “در بانک” اهدا شد و از سهیل ساعی برای بازی در نمایش رادیویی “زخم نامرئی” از دانشکده هنر و معماری با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال، تقدیر به عمل آمد.

جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه شش میلیون ریالی به محمدرضا علی‌اکبری برای بازی در نمایش رادیویی “چهارشنبه ‌های بارانی” از دانشکده هنر و معماری اهدا شد.

کارگردانی:

هیات داوران جوایز تقدیر از کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی چهار میلیون ریالی را به شهاب‌‌الدین حسین‌پور برای کارگردانی نمایش رادیویی “چهارشنبه‌‌های بارانی” از دانشکده هنر و معماری اهدا کرد و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شش میلیون ریالی به شب ‌بوطوفانی برای کارگردانی نمایش رادیویی “پرها” از دانشکده هنر و معماری اهدا شد.

 

نویسندگی و تنظیم برای رادیو:

در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال را به صورت مشترک به پوریا کاکاوند برای نویسندگی نمایش “چهارشنبه‌‌های بارانی” از دانشکده هنر و معماری و فائقه صالحیان برای نویسندگی نمایش “پرواز شماره ۷۴۳″ از دانشکده هنر و معماری تقدیر به عمل آمد. جایزه نفر برتر این بخش نیز به مازیار ملکی برای نویسندگی نمایش “پرها” از دانشکده هنر و معماری تعلق گرفت.

 

بخش نمایشنامه‌خوانی:

هیات داوران بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره تئاتر دانشگاهی متشکل از ناصح کامگاری، افشین خورشید باختری و امین عظیمی برگزیده‌های خود را در بخش‌های مختلف به این شرح اعلام کرد:

کارگردانی:

در بخش کارگردانی مرور آثار علیرضا نادری جایزه نفر برتر شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی چهار میلیون ریالی به سهیل ساعی برای کارگردانی نمایشنامه‌خوانی “چهار حکایت از چندین حکایت رحمان” از دانشکده هنر و معماری اهدا شد.

دربخش تقدیر از کارگردانان آثار تالیفی دانشجویی لوح تقدیر و جایزه نقدی دو میلیون ریالی به حمیدرضا شکاری برای سرپرستی و هدایت در نمایشنامه ‌خوانی “پیروز” از دانشکده هنرهای زیبا اهدا شد و جایزه نفر برتر این بخش به علی محمودی برای کارگردانی نمایش “اجسام از آنچه در آئینه می‌‌بینید به شما نزدیک‌ ترند” از دانشکده هنر و معماری تعلق گرفت.

نمایشنامه‌‌نویسی:

هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال را به حمیدرضا شکاری برای نگارش متن “پیروز” از دانشکده هنرهای زیبا اهدا کرد.

بازیگری زن:

در بخش تقدیر، لوح تقدیر و جایزه دو میلیون ریالی به صورت مشترک به شکیبا فدایی برای بازی در نمایش “کوکوی کبوتران حرم” از دانشکده هنرهای زیبا، الهه بهادری برای بازی در نمایش “کوکوی کبوتران حرم” از دانشکده هنرهای زیبا و پونه پارسایی برای بازی در نمایش”کوکوی کبوتران حرم” از دانشکده هنرهای زیبا تعلق گرفت و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال را به انیسه محسنی برای بازی در نمایش “کوکوی کبوتران حرم” از دانشکده هنرهای زیبا و همچنین بازی در نمایش “دیوار” از دانشکده علمی کاربردی واحد ۱۷ اهدا شد.

بازیگری مرد:

در بخش تقدیر، لوح تقدیر و جایزه دو میلیون ریالی به محمدعلی محمدی برای بازی در نمایش “اجسام از آنچه در آئینه می‌‌بینید به شما نزدیک ‌ترند” از دانشکده هنر و معماری تعلق گرفت و جایزه نفر برتر این بخش نیز به سینا کرمی برای بازی در نمایش “چهار حکایت از چندین حکایت رحمان” از دانشکده هنر و معماری اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *