«بیدیلی بیدان» به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان می رود


نمایش موزیکال ترکی «بیدیلی بیدان» به بیست‌ ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مدیرمسئول گروه تئاتر “عنوان” با اعلام این خبر گفت: نمایشنامه توسط ابراهیم عادل‌نیا نوشته شده که بر اساس داستانی فولکلوریک به نام بیدیلی بیدان نگاشته شده است. محمد‌باقر نباتی مقدم ادامه داد: نمایش «بیدیلی بیدان» قصه کودکی به همین نام را بازگو می‌کند که با شیطنت‌هایش موجب اذیت مادربزرگش شده است. او هنگامی که روی برف‌ها سرسره می‌رود ، لیز خورده و پایش زخمی می‌شود. بیدیلی بیدان فکر می‌کند یخ خیلی پر زور است، ولی یخ این را قبول نمی‌کند، بیدیلی بیدان وارد دنیای فانتزی یخ و خورشید و ابر و باران و علف و گوسفند و گرگ و سگ و موش و گربه شده و به دنبال قوی‌ترین موجود می‌گردد و در ‌‌نهایت متوجه می‌شود که نباید موجودات را اذیت کند و بهترین کار به دست آوردن دل مادربزرگ است!

 مدیر تئا‌تر “عنوان” یادآور شد: کارگردانی این اثر نمایشی بر عهده حسن شیخ‌زاده است که تجربه کار کودک دارد و نینا شاه‌محمدی، سارا عبداللهی، سایه عباس‌پور، جلال عزیزی، بیتا خوش‌فکری، مهدی امین‌غفاری، اسماء علیزاده ‌فرزین، رویا مهربان، نسترن اکبرزاده، مسعود محمدی‌قنبرلو، میلاد افندی‌‌زاده، سینا بهرامی، هادی باقریان، محسن چراغعلی‌زاده، حامد حیدری و غزاله کشاورز به عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

وی افزود: نگین عمرانی و سولماز ایمانی طراحان لباس این نمایش هستند و احمد جعفرپور آهنگسازی این اثر موزیکال را بر عهده دارد.

 نباتی مقدم تصریح کرد: موسسه آموزشی فرهنگی نخبگان اردبیل به مدیریت عیسی عیسی‌زاده نظیف، سرمایه گذار تولید نمایش بیدیلی بیدان است.

نمایش بیدیلی بیدان فروردین ماه ۱۳۹۴ به مدت ده شب در مجتمع فرهنگی هنری فدک به روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان روبرو شد. استان اردبیل برای اولین بار با این نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *