تعطیلی تئاتر شهر در ایام سوگواری شهادت حضرت علی


تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر از ۲۶ تا ۲۹ تیر ماه به دلیل فرارسیدن شب‌های گرامی قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) اجرایی ندارند.

تالار قشقایی و سایه تئاتر شهر

به گزارش تئاتر فستیوال، به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تمامی تالارهای نمایشی از روز پنجشنبه ۲۶ تا یکشنبه ۲۹ تیر ماه به دلیل فرا رسیدن شب‌های گرامی قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) اجرایی ندارند. این در حالی است که  نمایش «یوبیتسومه» به نویسندگی و کارگردانی نیما نادری چهارشنبه ۲۵ تیر ماه نیز اجرا نخواهد داشت. ضمن اینکه تمرین گروه‌های نمایشی در روزهای جمعه ۲۷ و شنبه ۲۸ تیر ماه نیز تعطیل است.

مجموعه تئاتر شهر از ۲۲ تیر تا ۵ مرداد سال جاری همزمان با فرا رسیدن شب‌های گرامی قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) میزبان ویژه برنامه «محفل مهر و ماه» خواهد بود.

در این دوره از ویژه برنامه علاوه بر اجرای چندین نمایش خیابانی، مجلس نقالی و مجالس شبیه خوانی در محوطه تئاتر شهر ،نمایشنامه‌هایی از بهرام بیضایی، محمد چرمشیر و میلاد اکبر نژاد نیز در تالار اصلی تئاتر شهر روخوانی می‌شوند.

در بخش فضای باز «محفل مهر و ماه» که از یکشنبه ۲۲ تیر تا شنبه ۵ مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان تئاتر از ساعت ۱۹:۴۵ در محوطه تئاتر شهر خواهد بود آثار نمایشی چون «مدار ۹۲ درجه» به کارگردانی روح‌الله سنایی، «اسماعیل ات» به کارگردانی شهاب راحله، «پشت سرت را نگاه نکن» به کارگردانی امیرحسین شفیعی، «علی نامه خوانی» به کارگردانی ابوالفضل ورمزیار، «سبک زندگی» به کارگردانی فرامرز قلیچ خانی و «نفر دوم» به کارگردانی عقیل تقی زاده در کنار مجلس نقالی مرشد محسن میرزا علی اجرا می شوند. این در حالی است که از ساعت ۲۱:۳۰ یکشنبه ۲۲ تیر تا شنبه ۲۸ تیر مجالس تعزیه هم میزبان علاقه‌مندان نمایش‌های آیینی خواهد بود.

در بخش نمایشنامه خوانی که ساعت ۱۸ در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود، به ترتیب نمایشنامه «ناگهان هذا جنون العاشقین» نوشته و کار میلاد اکبرنژاد روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر، نمایشنامه «زمان سکوت برای زندگان» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی عباس غفاری روزهای ۲۸ و ۲۹ تیر و نمایشنامه «مجلس ضربت خوردن» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی محمد رحمانیان روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر روخوانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *