تمدید مهلت ارسال آثار به همایش سراسری «تئاترمان»


دبیرخانه نخستین همایش سراسری «تئاترمان» مهلت ارسال متن به این رویداد را که پیش از این تا ۱۰ خرداد اعلام شده بود، تا ۱۷ خرداد ماه تمدید کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مهلت ارسال متن به نخستین همایش سراسری «تئاترمان» به دلیل استقبال علاقه‌مندان و تشدید ارسال آثار در روزهای پایانی از سوی دبیرخانه این رویداد تا ۱۷ خرداد ماه سال جاری تمدید شد.

در مقدمه فراخوان این همایش آمده است:

«تئاتر آپارتمانی به قدمت یک قرن را امروزه نیز می‌توان جدی و مهم برشمرد. تئاترهای قرن بیستمی و گونه‌های تئاتر کافه‌ای (Cafe Theatre) و پیچیده‌تر آن یعنی تئاتر رستورانی (Dinner Theatre)، تئاتر آپارتمانی (Theatre (Apartment و در گونه‌ای غیررسمی‌تر تئاتر داخلی(Inner Theatre) و … همگی محصول شرایط زیستی و موسمی بوده‌اند اما جایگاه خود را یافته‌اند و آن را تثبیت کرده‌اند. جبر سیاسی و اقتصادی و شرایط پیچیده‌ اروپا که در دهه‌ ۳۰ میلادی باعث شکل‌گیری تئاتر آپارتمانی شد، امروزه بر جهان حاکم نیست اما دلایل متمایز دیگری حضور آن را در این دوره از تاریخ هم تثبیت و ضروری می‌کند.

به نظر می‌رسد امروز با التزام‌هایی که بهداشت و ضرورت‌های آن برای ما ایجاد کرده است، بازگشت مقطعی کشور به رشد زمینه‌های بروز خلاقیت‌ها در قالب تئاتر آپارتمانی یک استراتژی صبورانه برای برون‌رفت از این دوران باشد. تئاتری که با حداقل توجه به طراحی صحنه و بیشتر با توجه به داشته‌های صحنه و تغییرات مختصر زیبایی‌شناسانه‌ آن، با بازیگران محدود و فضایی مختصر در امنیتی جذاب و محدود شکل بگیرد. این میانه، بی‌شک، شرایط دوران، برگزاری ویژه‌ آن را با پروتکل‌های «بومی ـ اقلیمی ـ مقطعی» ضروری خواهد ساخت.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در راستای تداوم تولید و ارائه‌ محصولات فرهنگی و هنری در عرصه هنرهای نمایشی در روزهای قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا، همایش تئاتر آپارتمانی را برگزار می‌کند.»

تغییرات آتی نخستین همایش سراسری «تئاترمان» متناسب با تمدید ارسال متون تا ۱۷ خرداد ماه به زودی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *