وقتی تماشاگران در عملی عیر حرفه ای سالن را ترک کردند/ حاشیه های روز یازدهم جشنواره فجر سی و چهار


سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مثل هر رخداد هنری و اجتماعی دیگری با حاشیه هایی همراه است ، حاشیه هایی که خواندن آنها هم برای مسئولین و هم برای مخـــــاطبین تئاتر و صد البته برای رصد کنندگان رخدادها و امور فرهنـــــگی و هنری خــــالی از لطف نیست .

حاشیه ها همیشه برای مخاطبین جذاب تر از متن هستند .

تئاتر فستیوال

  • احمد مسجد جامعی و اصغر همت نمایش “بازار عاشقان” را دیدند . این نمایش که در نوروز ۹۵ در تالار وحدت اجرای عموم خواهد شد ، در دومین شب اجرای خود با استقبال پر شور تماشاگران روبه رو شد .

 

  • پس از اجرای نمایش ” بازار عاشقان ” به دعوت یکی از بازیگران ، هادی مرزبان ، کارگردان این نمایش روی صحنه آمد و مورد تشویق فراوان مخاطبین قرار گرفت . در ادامه به دعوت مرزبان ، محمد ابراهیمیان نویسنده این نمایش به روی سن آمد و همراه با آن موسیقی نمایش نیز با تشویق ممتد تماشاگران پخش شد و لحظات خوشی را ساختند .

 

  • نمایش در “خواب انار آباد” در آخرین شب جشنواره با استقبال خوبی روبه رو شد . ولی پیش از شروع اجرا یکی از بازیگران با گریم و لباس نمایش به لابی سالن آمد و با خانواده و دوستان خود احوالپرسی کرد و چای نوشید . این در حالی ست که دو دقیقه تا شروع اجرای نمایش باقی مانده بود و در واقع پیش از اجرا لباس و گریم نمایش برای مخاطبین لو رفت .

 

  • سانس اول نمایش “داستان های میان رودان” به نویسندگی و کارگردانی علی شمس در تالار سمندریان با ۴۰ دقیقه تاخیر به روی صحنه رفت .

 

  • آرش دادگر به تماشای این نمایش نشست .

 

  • در پایان نمایش “داستان های میان رودان” رامین سیار دشتی با تشکر از تماشاگران به خاطر انرژی ای که در طول اجرا به بازیگران دادند گفت : ” بخشی از دکور ما هنوز آماده نشده بود و به همین دلیل در برخی میزانسن ها مشکل داشتیم . “

 

  • احمد مسجد جامعی نمایش “فاجعه” را هم دید . از بین چهره های شناخته شده ی تئاتری اتابک نادری و حسین مسافرآستانه هم به دیدن این نمایش نشستند .

 

  • استقبال از این نمایش در آخرین شب اجراهای جشنواره تئاتر فجر به حدی بود که تا وسط سالن تماشاگران نشسته بودند و نمایش “فاجعه” را دیدند .

 

  • نمایش “دیوان غربی-شرقی” با ۴۵ دقیقه تاخیر به روی صحنه رفت . عظیم موسوی و گروه نمایشی شهرستان بندرعباس از میهمانان این نمایش بودند .

 

  • تماشاگران با رفتار غیر حرفه ای و بی ادبی در حین اجرای نمایش “دیوان غربی-شرقی” سالن را ترک کردند . مسئول یکی از گروه هایی خارجی هم اواسط کار در یک رفتار غیر حرفه ای به هر دلیلی که توجیه کننده ی این رفتار نادرست نیست ، میهمانان خارجی خود را از سالن بیرون برد .

 

  • در آخرین روز از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر ۴ نمایش صحنه ای از کرمانشاه ، رشت ، قم و کرمان اجرا شد و همچنین نمایش “فاجعه” از کشور اسپانیا در بخش بین الملل اجرا شد .

يک نظر ثبت شده است .

  1. داراب گفت:

    به چه حقی به تماشاگری که به هر دلیلی سالن رو ترک کرده می گید بی ادب و غیرحرفه ای؟؟؟؟ این تعارفات مسخره ساخته و پرداخته ی ذهن شماست. تماشاگر یا ارتباط برقرار می کنه یا نمی کنه. دلیلی نداره وقتی که دوست نداره توی اون فضا باشه (در شرایطی که تازه پولی هم داده برای بلیت) متحمل عذابِ دیدن اون نمایش هم بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *