حاشیه های اولین روز از سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر :

سایه اختتامیه فیلم فجر بر تئاتر فجر


نخستین روز از سی و هفتیمن جشنواره تئاتر فجر همراه بود با حاشیه هایی در مورد اختتامیه جشنواره فیلم فجر ، باراش باران و …

  • در اولین روز از سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر ، زمستان چهره ی خود را نشان داد و آغاز جشنواره را همراه کرد با بارش باران و البته سرد شدن هوا .  نمایش های خیابانی که در همه حال پرمخاطب ترین بخش همه ی جشنواره ها محسوب می شوند ، برخلاف نمایش های صحنه ای ، علی رغم بارش باران و سردی هوا مورد استقبال مردم قرار گرفتند .
  • سید مجتبی حسینی ، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به مناسبت افتتاح سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مجموعه تئاتر شهر حضور پیدا کرد و به تماشای نمایش خایابانی “نامیرا” به کارگردانی امیرحسین شفیعی نشست .
  • در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که نمایش ” دام “ نوشته تادئوس روژه ویچ و به کارگردانی اسماعیل موحدی از اصفهان اجرا شد ، هنرمندان و مسئولینی نظیر شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی ، مجید گیاهچی ، دکتر محمدرضا خاکی و … به تماشای این نمایش نشستند .
  • در پایان اجرا ، اسماعیل موحدی کارگردان نمایش ، از دکتر محمدرضا خاکی که نمایشنامه “دام” توسط وی ترجمه شده است ، دعوت کرد که به روی صحنه بیاید . دکتر خاکی نیز پس از اینکه به روی صحنه رفت ، از تماشاچیان درخواست کرد که بار دیگر گروه اجرایی نمایش را تشویق کنند .
  • نمایش “اهالی هوا” به نویسندگی و کارگردانی دیانا فتحی که در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت ، در نخستین روز از جشنواره تئاتر فجر با استقبال بسیار خوبی مواجه شد به گونه ای که تعدادی از تماشاگران روی پله ها نشستند .
  •  آغاز این دوره از جشنواره تئاتر فجر ، همراه بود با پایان جشنواره فیلم فجر به گونه ای که پیش از آغاز نمایش “موی سیاه خرس زخمی” به نویسندگی مشترک جابر رمضانی و پیام سعیدی و کارگردانی جابر رمضانی همزمان شده بود با اعلام برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر . این مسئله باعث ایجاد شور و هیجان خاصی در لابی تالار حافظ شده بود چرا که اکثر تماشاگران درگیر اعلام برگزیدگان بودند . عده ای اختتامیه را به صورت زنده در گوشی خود دنبال می کردند ، گروهی با یکدیگر در مورد اینکه احتمال برگزیده شدن کدام بازیگر بیشتر است ، به بحث و گفت و گو می پرداختند ، برخی هم از خبرگزاری ها پیگیر مراسم بودند .
  •  عوامل اجرایی نمایش “مرد شده” به نویسندگی و کارگردانی آسو بهاری که در سالن تئاتر مولوی به روی صحنه رفت ، در اقدامی جالب توجه بروشور نمایش را در پاکت قرار داده بودند و با احترام به تماشاگران تقدیم می کردند.
  • نخستین روز از سی و هفتیمن جشنواره تئاتر فجر با رونق کم سالن های نمایشی و استقبال کم مخاطبان همراه بود . گویا برای روشن شدن موتور جشنواره زمان لازم است البته نباید همزمانی اختتامیه جشنواره فیلم فجر و بارش باران و سرد شدن هوا را فراموش کرد چرا که این عوامل در کم رونقی اولین روز جشنواره بی تاثیر نبودند .
  • امیدواریم در روزهای آینده ، هم با جشنواره پر رونق تری روبرو باشیم و هم شاهد اجرای نمایش هایی باشیم که در این روزها اندکی حال مان را خوب و خستگی مان را بدر کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *