وقتی خبرنگار صدا و سیما به دیوار کوبیده شد/ حاشیه های روز دهم جشنواره فجر سی و چهارم


سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مثل هر رخداد هنری و اجتماعی دیگری با حاشیه هایی همراه است ، حاشیه هایی که خواندن آنها هم برای مسئولین و هم برای مخـــــاطبین تئاتر و صد البته برای رصد کنندگان رخدادها و امور فرهنـــــگی و هنری خــــالی از لطف نیست .

حاشیه ها همیشه برای مخاطبین جذاب تر از متن هستند .

تئاتر فستیوال

  • نمایش “هملت” با استقبال زیاد مخاطبین ، آخرین اجرای خود را در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه برد . در این شب هنرمندان زیادی به تالار وحدت آمده بودند و این کار را دیدند . هنرمندان نام آشنایی که می توان از حمیدرضا نعیمی ، علی عابدی ، محسن حسینی ،حسین مسافر آستانه ، رضا گوران ، کوروش نریمانی ، همایون غنی زاده ، شهره سلطانی ، حامد بهداد ، اصغر همت ، فرزین محدث ،  محمد حسن معجونی ، فریبا متخصص و … نام برد . در بین تماشاگران سعید اسدی دبیر این دوره از جشنواره هم دیده شد .
  • البته اجرای این نمایش در شب سوم با استقبال کمتری نسبت به دو اجرای قبلی در شب های پیشین همراه بود .
  • پس از اتمام اجرای نمایش “هملت” دو شبکه خارجی زبان صدا و سیما که برای ضبط مصاحبه با کارگردان این نمایش در لابی حضور داشتند ، با یکی از مسئولین جشنواره برخورد فیزیکی داشتند . قضیه از این قرار بود که بعد از اتمام اجرا ، دو خبرنگار از شبکه های خارجی زبان پرس تی وی Press Tv و هیسپان تی وی Hispan Tv که مدتی منتظر کارگردان این نمایش بودند تا مصاحبه ای تصویری آماده کنند ، بعد از پرسیدن یکی دو سوال از کارگردان ، یکی از مسئولین مربوطه گفت که فرصت مصاحبه وجود ندارد و اجازه نداد خبرنگاران به کار خود ادامه دهند  . این رفتار او با ناراحتی خبرنگاران همراه شد و وقتی نام آن مسئول را پرسیدند که بتوانند با مسئولان بالاتر اطلاع دهند ، با واکنش عصبی م . ر یکی از مسئولین مربوطه مواجه شدند که خبرنگار مرد را با شدت به دیوار چسباند و گفت : ” اسم من را می خواهی ؟؟!! ” . بعد از آنکه درگیری بالا گرفت ، یکی از مسئولین بلند مرتبه جشنواره که متعجب شاهد این اتفاق بود وساطت کرد و به جنجال پیش آمده خاتمه داد .
  • یکی دیگر از کارهای مطرح جشنواره ی امسال اجرای نمایش “بازار عاشقان” به کارگردانی هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت و مطرح کشورمان در سالن اصلی تئاتر شهر بود . محمود عزیزی ، عظیم موسوی ، جواد انصافی ، سیامک حلمی و سعید نیکپور به دیدن این اجرا نشستند  . بازار عاشقان فروردین ۹۵اجرای عموم خود را تالار وحدت آغاز خواهد کرد.
  • بعد از اجرای “بازار عاشقان” افرادی با پلاکاردهایی در دست که روی آن نوشته شده بود از تعدادی بازیگر جهت بازی در فیلم “رگ خواب” به کارگردانی حمید نعمت الله دعوت می شود در محوطه تئاتر شهر حضور داشتند . جلوی درب سالن اصلی هم گروه فیلمبرداری مستقر بود .
  • نمایش “آخرین انار دنیا” به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی بدون تاخیر و با استقبال خوب مخاطبان به روی صحنه رفت ، اما در حین اجرا افراد ریادی به دلیل ناراضی بودن از نمایش ، تالار مولوی را ترک کردند . در این بین یکی از داوران هم که از کار ناراضی بود برای مدتی سالن را ترک کرد و دوباره به سالن بازگشت تا انتها مشغول گوشی همراه خود شد . بعد از پایان کار هم تیم داوری ، گروه نمایشی را تشویق نکرد .
  • نمایش “خونه ما” به نویسندگی و کارگردانی سمن قناد در بخش به علاوه جشنواره تئاتر فجر در دو نوبت به روی صحنه رفت که با استقبال خوب تماشاگران در هر دو نوبت رو به رو شد .
  • فریبا متخصص و فرزین صابونی بعد از دیدن نمایش “هملت” خود را به دیدن نمایش “نسل آخر” که در ایرانشهر اجرا می شد رساندند . امیر رضا کوهستانی هم این نمایش را دید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *