حاشیه های روز سوم بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ؛

از ذوق کودکانه تا بی نظمی های نوجوانانه


سومین روز از بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با استقبال از نمایش ها و البته بی نظمی هایی در حین اجرای برخی از نمایش ها ، تصادف یکی از گروه های نمایشی و … همراه بود .

تئاتر فستیوال

  • نمایش “کروکودیل” اثر دانیل گل از ایتالیا که در بخش بین المللی جشنواره و در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا به روی صحنه رفت با استقبال بسیار زیادی از جانب مخاطبان روبرو شد به طوری که حتی عده ای روی زمین نشستند .

در حین اجرای این نمایش کودکانی که در سالن حضور داشتند ، آنقدر جذب نمایش شده بودند که اسم حیوانات عروسکی نمایش را با صدای بلند می گفتند و یا سوالاتی که برایشان پیش می آمد را نیز با صدای بلند می پرسیدند .

  • علاوه بر نمایش “کروکودیل” سایر نمایش هایی که عصر دیروز در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا به روی صحنه رفتند با استقبال زیادی روبرو شدند به گونه ای که عده ای پشت درها ماندند و دیدن نمایش ها را از دست دادند .

بسیاری از کسانی که پشت در مانده بودند و بلیت هم نداشتند ، در تلاش بودند که به زور وارد سالن شوند .

  • شب گذشته در لابی مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی ، در حضور بازیگران ایتالیایی ، یک گروه جوان آهنگ “perfect” از خواننده انگلیسی ed shiran را اجرا کردند که باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی شده بود .
  • همچنین استقبال از نمایش ها در کانون مهدیه تکرار شد .
  • در میان نمایش های خیابانی نیز ، استقبال مردمی از نمایش ” وقتی هفت سالم بود” به کارگردانی مهدی حبیبی که در محوطه مجتمع شهید آوینی اجرا شد ، بسیار خوب بود .

مجید قناد ، دبیر این دوره از جشنواره از جمله کسانی بود که به دیدن این نمایش نشست .

  • اما سومین روز جشنواره با اتفاقات بدی که خوشبختانه در نهایت به خیر گذشتند نیز همراه بود . در حین اجرای نمایش ”کچل کفترباز” به کارگردانی آزاده انصاری یکی از پرژکتورهای صحنه ترکید و صدای وحشتناکی ایجاد کرد که باعث ترس همه شد . یکی از بازیگران نمایش به قدری ترسیده بود که چند ثانیه سکوت کرد و گفت خیلی ترسیدم . ولی بعد از گذشت چند لحظه به اجرای خود ادامه داد .
  • در ادامه اتفاقات ناگوار ، ماشین یکی از گروه های نمایش خیابانی که در پارک کودک اجرا داشتند ، تصادف کرد که خوشبختانه فقط به ماشین خسارت وارد شد . خوشبختانه همزمان با این اتفاق ون ستاد جشنواره سر رسید و بازیگران خردسال ، وسایل و عوامل اجرایی این گروه نمایشی که نزدیک اجرایشان بود را  سوار کرد تا به اجرا برسند . امیدواریم که به موقع رسیده باشند .
  • از جمله نمایش هایی که با تاخیر شروع شد می توان به نمایش “پر پر سیمرغ” به کارگردانی و نویسندگی رضا عبدالعلی‌زاده اشاره کرد که با ۲۰ دقیقه تاخیر شروع شد .

در حین اجرا مسئولان سالن به کسانی که با دوربین شخصی عکس یا فیلم می گرفتند ، با نور چراغ قوه تذکر می دادند ، بطوری که نور را به سمت صورت فرد خاطی می گرفتند تا آن فرد قطعا متوجه اشتباه خود شود .

  • شنیده ها حاکی از این است که در یکی از نمایش هایی که در نوبت صبح در سالن مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا به روی صحنه رفت ، گروهی از دانش آموزان وسط اجرای نمایش وارد سالن شدند و نظم سالن و اجرا را به هم ریختند .
  • همچنین در حین اجرای نمایش “شازده کوچولو” به کارگردانی ایرینا بویکو از یونان که در سالن پلاتو مجتمع بوعلی به روی صحنه رفت ، این اتفاق تکرار شد و در آن سالن کوچک که با دکور تنگ تر هم شده بود ، عده ای وارد سالن شدند و از جلوی بازیگر رد می شدند در حالی که اودر حال ایفای نقش بود .
  •  نمایشگاه عکس اختر تاجیک که در حاشیه های دیروز به آن اشاره کردیم ، بالاخره در سومین روز جشنواره با حضور دبیر و داوران جشنواره و هنرمندان مختلف افتتاح شد .

تئاتر فستیوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *