گاف رسانه ای جشنواره همچنان ادامه دارد

کاش رسانه های عمومی به متن بیشتر از حاشیه ها دقت کنند


در طی روزهای گذشته ، در حین رصد رسانه های مختلف به دو مورد در رسانه ی دولتی و به تبع مرجع ستاد جشنواره برخوردیم که نویسنده سهوا مطلبی را اشتباه نوشته بود . در اولین مرحله به سردبیر آن رسانه ی محترم اعلام کردیم و منتظر ماندیم تا در مطلب نوشته شده تغییری ایجاد شود ، مطلب اول اصلاح نشد و دومین گاف نیز توسط همان رسانه داده شد که مجددا به سردبیر اعلام کردیم اما گویا تصمیمی برای اصلاح گاف های مورد نظر ندارند . به هر حال خطا و گاف در هر رسانه ای ممکن است پیش بیاید اما بعد از متوجه شدن ، عدم اصلاح مطلب به نظر حرفه ای نمی آید و ناخودآگاه در ذهن مخاطب گاف را از سهوی بودن به عمدی بودن سوق می دهد .

به هر حال ما چنانکه قبل از این به خود رسانه ی مورد نظر اعلام کردیم اما ترتیب اثر داده نشد، لذا در اینجا دو مورد گاف را اعلام و اصلاح می کنیم تا در وهله ی اول مخاطبین عزیز و گرامی دجار اشتباه نشده و اخبار درست را دریافت کرده باشند و دوم آنکه تلنگری باشد بر رسانه ی محترم که اگر اشتباهی پیش آمد ، جبران آن بهترین اقدام است .

گاف اول مربوط به خبری است که قرار بود آماری باشد از نمایش هایی که در جشنواره حضور دارند و رسانه ی مورد نظر در طول سال آن نمایش ها را پوشش داده است . در بین لیست نمایش ها ، اسم نمایش ” فروغ سارا پینا ” به کارگردانی محسن حسینی نیز به چشم می خورد ، مخاطبین عزیز اگر جدول نمایش های جشنواره تئاتر فجر را نگاه می کنید و نام نمایش “فروغ ساراپینا” به چشم نمی خورد ، تعجب نکنید ، مشکل از فرستنده است .

خبر دوم مربوط به برنامه ی ” چشم شب روشن ” این هفته با موضوع جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای مهرداد رایانی مخصوص و حضور محسن حسینی و آزار بارسقیان بود که البته این برنامه بازتاب خوبی داشت ، اما این خبر به اشتباه در سایت مذکور درج شده و عنوان شده است که مهمان برنامه سعید اسدی دبیر دو دوره ی گذشته ی جشنواره بود . در صورتی که بعد از تماسی که با مهرداد رایانی مخصوص داشتیم اعلام کرد که مدت زیادی است که میزبان سعید اسدی نبوده است . البته این خبر را هم ما به رسانه ی محترم اعلام کردیم که اصلاح کنند تا مخاطبین گمراه نشوند اما هنور این اتفاق نیفتاده است . مخاطبین عزیز ، مهمانان برنامه ی ” چشم شب روشن ” این هفته ، محسن حسینی و آراز بارسقیان بودند نه دکتر سعید اسدی .

 

لازم به ذکر است که مهمانان برنامه ی بعدی چشم شب روشن با موضوع تئاتر ، دکتر رحمت امینی و فرشید دولت آبادی هستند که این برنامه شنبه ۷ بهمن ماه ساعت ۲۳ از شبکه ۴ سیما پخش می شود . زودتر اعلام کردیم که مجددا مهمانان این برنامه به اشتباه با مهمانان چند ماه پیش ، در رسانه ای اعلام نشود .

۳ نظر ثبت شده است .

  1. سیفی حمید 2018 گفت:

    بابا شما چرا اینقدر ملاغلط گیرین ؟؟ ول کنین دیگه

  2. K_210865 گفت:

    Che gafffi ?

  3. نورانی گفت:

    بدبخت مردم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *